خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جایگزینی روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۶۳

رئیس اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی تایباد گفت: با توجه به کمبود آب و افت منابع آبی کاشت محصولات کم‌آب‌طلب در اولویت حوزه کشاورزی است از این رو آموزش کشاورزان برای جایگزین کردن روش‌های نوین آبیاری و کشت محصولات کم‌آب‌طلب در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

مریم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: پسته یکی از محصولات پرفروش در کشور است که به دلیل خواص فراوانی که دارد در سبد غذایی خانوارها قرار گرفته و نیز این محصول در مقابل شرایط اقلیمی خشک تایباد مقاوم بوده و برای کاشت و پرورش آن آب کمتری نیاز است؛ در حال حاضر ۵۱۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت این محصول اختصاص یافته و در باغات جدید از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری کم فشار استفاده می‌شود.

وی افزود: در همین راستا به منظور ارتقاء سطح آگاهی و توانمندسازی پسته کاران در کاهش مصرف آفت کش‌های شیمیایی، حفاظت از دشمنان طبیعی، آشنایی با اصول صحیح کوددهی و هرس و افزایش کیفیت و کمیت محصول پسته کارگاه فوق با حضور ۱۵ نفر از پسته کاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

دکتر رضایی هدف از برگزاری این دوره را افزایش اطلاعات باغداران در زمینه مدیریت صحیح تغذیه و آبیاری درختان پسته در طول سال و تأثیر آن بر سلامت و عملکرد درختان اعلام کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی بر اساس اهداف اجرایی، افزایش عملکرد، افزایش راندمان آبیاری، مدیریت مزرعه و محصول سالم بر اساس نیاز بهره‌بردار انجام شده است.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی تایباد بیان کرد: کارشناسان مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از طرح‌های ابلاغی این شهرستان در حوزه مراکز شهرهای کاریز و مشهدریزه بازدید کردند؛ طرح‌ها و پروژه‌های ابلاغی بازدید شده شامل مزرعه الگویی نمایشی طرح تغذیه پنبه، سایت الگویی کشت کف کار پنبه، مزرعه الگویی مقایسه ارقام ذرت، کانون یادگیری گلخانه تولید سبزی، صیفی و نشا و مزرعه الگویی گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز