خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مطرح کرد:

قوانین و آیین‌نامه‌های شهرداری کارایی خود را از دست داده‌اند/قوانین فرسوده باید منطبق با نیازها و دغدغه‌های امروز شهرها، اصلاح شوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۷۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است قوانین و آیین‌نامه‌های شهرداری کارایی خود را در مدیریت شهری از دست داده‌اند و باید منطبق با نیازها و دغدغه‌های امروز، اصلاح شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سینا بنی‌زمانی در نشست هم‌اندیشی اعضای این شورا با نمایندگان شیراز در مجلس؛ با یادآوری اینکه هم قوانین مربوط به شهرداری و هم آیین‌نامه‌های مربوط به معاملات مربوط به چندین دهه پیش است، تصریح کرد: این قوانین و آیین‌نامه‌ها کارایی خود را در مدیریت شهری از دست داده‌اند چرا که عمدتاً مربوط به زمانی هستند که بسیاری از دغذغه‌های امروز شهرها ازجمله سرمایه‌گذاری و گردشگری اساسا موضوعیتی نداشتند.

به اعتقاد وی، امروز شهرداری‌ها در قراردادهای خود با سرمایه‌گذاران گرفتار مشکلاتی می‌شوند که بخش زیادی از آن به ضعف قوانین و آیین‌نامه‌ها مربوط است.

بنی‌زمانی افزود: در حوزه گردشگری نیز یک مجموعه کالبدی را درست کرده‌ایم که تنها وقتی خاصیت دارد که بهره‌برداری از آن به درستی انجام شود اما نباید فراموش کنیم که با حداقل رقابت نمی‌توانیم به نقطه مطلوبی برسیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز با ارائه دو راه حل میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای عبور از این بحران، تصریح کرد: یک راه این است که قوانین و آیین‌نامه‌های فرسوده را منطبق با نیازها و دغدغه‌های امروز اصلاح کنیم که البته زمان‌بر و از نوع برنامه‌های میان‌مدت است.

بنی‌زمانی با بیان اینکه رعایت سخت‌گیرانه و خیلی خشک این آیین‌نامه‌های قدیمی بدون تفسیر به‌روزتر از آنها، اشتغال‌زایی و درآمدهای مدیریت شهری را با تهدید مواجه می‌کند، اضافه کرد: در این وضعیت و در کوتاه مدت انتظار ما این است که دستگاه‌های نظارتی شرایط کشور را بیش از گذشته درک کنند و دست و بال مدیریت شهری را دست‌کم برای تفسیر به‌روزتر از قوانین قدیمی بازتر کنند.

وی در پایان خواستار ورود مجلس به موضوع اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌های ناکارآمد قدیمی در حوزه مدیریت شهرها شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز