خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور مطرح کرد:

کاهش ۵٠ درصدی صادرات محصولات کشاورزی نیشابور به دلیل شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۴۳

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا صادرات محصولات‌ کشاورزی مانند آلو و زعفران ۵۰ درصد کاهش داشته که منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت محصولات شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تاکنون ۳۵درصد از نهاده های دامی و کشاورزی مورد نیاز کشاورزان با ارز دولتی تحویل شده و باقیمانده از بازار آزاد تهیه شده است که باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه کشاورزان در این شرایط بهبود عملکرد در سطح با تکنولوژی و روش های جدید علمی است، اظهار داشت: متاسفانه میانگین عملکرد محصولات کشاورزی با بیشترین بازدهی ها تفاوت زیادی دارد به طور مثال میانگین برداشت گندم در هر هکتار ۳ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم است در حالی که این‌میزان باید به ۶ تن برسد.

وی ادامه داد: همچنین در محصول زعفران این رقم ۴ کیلوگرم است که باید به ۷ کیلوگرم برسد و میانگین برداشت آلو ۲۵ تن در هکتار است که کشاورز نمونه ما ۸۷ تن آلو برداشت کرده است.

فرهمند راد اعلام کرد: از ابتدای امسال ۷۰ مورد مجوز تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از طرف دادستانی داشته ایم که بیشتر موارد هم وارد فاز اجرایی شده که در مواردی  خود نیز تهدید جانی شده ام.

وی ادامه داد: بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها در نقاط شمالی نیشابور و منطقه‌های باغرود، فوشنجان، بوژان، صومعه و ییلاقات زبرخان مانند درود رخ می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: طی پنج سال گذشته رتبه نخست استان را در بخش کشاورزی کسب کرده و طی این مدت جهاد کشاورزی نیشابور سه سال از لحاظ تعداد کشاورزان نمونه و دو سال هم از لحاظ عملکرد، رتبه نخست خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان‌ اینکه ۲۰ درصد کشاورزان نمونه ملی استان مربوط به نیشابور است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۲ کشاورز نمونه از نیشابور و ٢ نفر به دلیل عملکرد مطلوب به عنوان کشاورزان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شده‌اند که این نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بخش کشاورزی نیشابور است.

فرهمند راد تصریح کرد: امروز افزایش قیمت نهاده‌های تولید و تابعیت تولیدات کشاورزی به جز گندم از مکانیسم عرضه و تقاضا در بازار و عدم برخورداری از حمایت‌های دولتی از مشکلات کشاورزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز