خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

با پدیده تکدی‌گری قاطعانه مقابله شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۸۹

استاندار مرکزی گفت: مقابله با پدیده تکدی‌گری نیازمند تدوین برنامه های هدفمند و عزم جدی مردم و مسئولان است. تهدید سلامت جامعه و اختلال در ارتباط اجتماعی از مهمترین پیامدهای این آسیب اجتماعی است که باید با این پدیده قاطعانه مقابله شود.

به گزارش ایلنا، سید علی آقازاده روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: باید پیش نویس لایحه مبارزه با تکدی‌گری با همکاری جامعه نخبگان و دانشگاهیان به خصوص فعالان رشته‌های علوم اجتماعی از جمله جامعه‌شناسی تنظیم شود و برای چکش‌کاری بیشتر به وزارت کشور ارسال گردد تا پس از مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. 

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان های ۱۲ گانه استان مرکزی تیز وظیفه دارند نسبت به مقابله همه جانبه با تکدی‌گران اقدامات جدی انجام دهند و در این رابطه از پتانسیل و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد محلی استفاده کنند. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: در گذشته پدیده تکدی‌گری بیشتر در کلانشهرها وجود داشت، اما اکنون به دلایل مختلف در شهرهای کوچکتر از جمله ساوه، خمین و دیگر شهرهای استان مرکزی نیز وجود دارد و باید برای جلوگیری از این آسیب و پیامدهای ناشی از آن تصمیم‌گیری شود. 

آقازاده تصریح کرد: برداشت و تلقی مردم از کمک به متکدیان این است که اقدام خیری انجام می‌دهند، در حالی که این نیت و فرهنگ خیرخواهانه به افزایش فرصت ‌طلبی، سوءاستفاده و در واقع بد عادت شدن متکدیان می ‌انجامد. به ویژه اینکه قشر نیازمند جامعه بسیار مقید بوده و هیچگاه تکدی‌گری نمی‌کند. 

وی بیان داشت: نهادهای حمایتی دولتی و تشکل‌های مردم‌ نهاد غیردولتی بسیاری تحت عنوان خیریه وجود دارند که قشرهای نیازمند را شناسایی کرده و تحت پوشش قرار می‌ دهند و در این خصوص کمک‌های مردمی باید به این سمت هدایت شود تا نیازمند واقعی مورد حمایت قرار گیرد. 

استاندار مرکزی تأکید کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز به عنوان شهر بدون تکدی‌گری معرفی شده است، موضوع اعزام یک تیم کارشناسی از استان مرکزی به این شهر برای تحقیقات در خصوص چگونگی موفقیت مسئولان استان آذربایجان شرقی در امر مقابله با این آسیب اجتماعی در این جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز