خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

احداث یک پل در باباکوهی/تفاهم نامه ای برای احیای فضاهای بلااستفاده امضا شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۶۱

شهردار شیراز درباره فضای شهری باباکوهی گفت: این پروژه به طول ۶٠٠متر و عرض ٢٧متر می‌تواند نقش به سزایی در توسعه فضاهای شهری داشته باشد به ویژه با اجرای فاز دوم آن که قرار است از طریق یک پل به باباکوهی متصل شود.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه احداث فضای شهری باباکوهی و٨پروژه عمرانی شهرداری منطقه ٣شیراز درباره خروج پادگان های از شهر شیراز  افزود: با ارتش سر خروج پادگانها از شهر به توافقاتی اولیه رسیده ایم از جمله در زمینه  پادگانهای زرهی وهوابرد که سهم شهرداری و ارتش مشخص شده  بطوری که  بعد از جابجایی این پادگان ها ٧٠درصد  زمین آن برای شهرداری و ٣٠درصد برای ارتش در نظر گرفته شده و در خصوص پادگان هوابرد طرح احداث تالار شهر را در دستور کار داریم.

شهردار شیراز با اشاره به برخی همکاری های شهرداری شیراز با ارتش از جمله احیا باغ تخت در خصوص احتمال توافق در خصوص باغ عفیف آباد نیز گفت:باغ عفیف آباد در برنامه های ما نیست اما  با توجه به اینکه این باغ می‌تواند به محیط زیست شهر کمک کند می‌توانیم برای احیا فضای سبز آن کمک کنیم. 

احیای باغ تخت با 40 میلیارد اعتبار 

وی اظهار داشت:در زمینه  احیا باغ تخت نیز امیر فرمانده ارتش  اعلام آمادگی برای احیا  این مجموعه را به عنوان محیط شهری اعلام کردند و طبق برآورد ما  ۴٠میلیارد تومان اعتبار نیاز  برای احیا این مجموعه نیاز است.

وی ادامه داد:پرسنل ارتش در میان تمامی نیروهای نظامی  خیلی مظلوم واقع شدند وبا توجه به این موضوع  ما دو توافق خوب برای تفکیک زمین ها برای کارکنان ارتش داشتیم که زمین آن مال خود ارتش است. 

تفاهم نامه ای برای احیا فضاهای بلااستفاده 

اسکندرپور در خصوص استفاده از فضاهای بلا استفاده دستگاه‌های مختلف در شهر گفت:دولت و فضای دولتی آمادگی این کار را ندارند و نمی‌توانند مالکیت به راحتی به شهرداری بدهند اما با برخی جاها  از مالکان این زمین ها مانند ارتش حتی از مرحله تفاهم گذشته و با توافقاتی برای خروج پادگان‌ها دست یافتیم. 

موظف شدن شهرداری های 11 گانه به احیا 6 فضای بدون استفاده در شهر

وی ادامه داد:اما بخشی از این فضاهای بدون استفاده مربوط به  شهرداری است که در این ارتباط هر کدام از مناطق شهرداری موظف شدند تا پایان سال ۵تا۶فضای شهری از این فضاهای بدون استفاده اجرا کنند که منطقه ٣و۶ در این زمینه پیشتاز بوده اند. 

وی  با اشاره به سایر پروژه های  شهرداری در حوزه فضای شهری گفت: ایجاد فضای شهری در  مسیر ٣کیلومتری بلوار شهید  کسایی در منطقه ۶ و مسیر پیاده راه چمران جنوبی  به عنوان مهمترین پروژه در دستور است هر چند که پروژه پیاده راه سلامت چمران جنوبی معادل  فضای چمران شمالی است و با اجرای آن یک مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری و نشیمن مناسب و امن برای مردم ایجاد می‌شود و حتی  برای ایمن بیشتری جداره  این فضا را تملک کرده ایم  تا مانعی برای امکان تغییر کاربری ایجاد شود. کسی نتواند تغییر کاربری انجام شود. 

شهردار شیراز  تصریح کرد: در صورتی که تا اردیبهشت ماه   تعداد ده پروژه از ۴٠تا۵٠ پروژه  انسان محور در دست اجرا به بهره برداری برسد یک شاهکار بزرگ برای شهر انجام شده است.  

احداث  یک پل  در باباکوهی/تفاهم نامه ای برای احیای فضاهای بلااستفاده امضا شد

وی ادامه داد:قطعا با این افزایش ارز و قیمت ها با مشکل مواجه می‌شویم  بعنوان مثال  پروژه هزار میلیارد تومانی سال قبل معادل ٢٠٠میلیارد تومان پروژه امسال نیازمند اعتبار است.

اسکندرپورادامه داد: در اردیبهشت  امسال براورد اولیه هزینه های مورد نیاز در  پروژه نور پردازی پل کابلی ولیعصر (عج)  ۴میلیارد و ٧٠٠میلیون تومانی بود اما با افزایش قیمت دلار  این برآورد به بالای ١٠میلیارد رسید و در تقاطع شهدای کشن هم همین اتفاق افتاد و قرار داد ۴تا۵میلیارد تومانی به ١١میلیارد تومان افزایش یافت. 

شهردار شیراز افزود: یکی از مشکلات ما در دوسال اول  شهرداری  این بود که باید پروژه های نیمه تمام  دور قبل  را تکمیل می کردیم و در اختیار مردم قرار می‌دادیم و این  در حالی است که  می‌توانستیم به جای آن صد پروژه انسان محور مانند این پروژه ها اجرا کنیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز