خبرگزاری کار ایران

به میزبانی محوطه طاق بستان انجام شد؛

آغاز به کار رویداد منطقه‌ای «روز جهانی چوب» در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۵۰

رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ در محوطه طاق بستان کرمانشاه آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،علیرضا باوندپور مجری برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: سازمان روز جهانی چوب هر ساله در فرودین ماه رویداد روز جهانی چوب را در یکی از کشورها برگزار می‌کند که طی آن از هنرمندان برجسته چوب 100 کشور دنیا دعوت می‌شود تا در این رویداد حضور پیدا کنند.

باوندپور افزود: متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، این برنامه منتفی شد و رویداد روزجهانی چوب برگزار نشد، برای همین بدنبال اخذ مجوزی از این سازمان بودم تا بتوانم رویداد منطقه‌ای روزجهانی‌چوب2020 را در ایران و به میزبانی کرمانشاه برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با موافقت سازمان روز جهانی چوب این رویداد منطقه ای از امروز(17 شهریور) به مدت چهار روز در محوطه تاریخی فرهنگی تاق بستان کرمانشاه برگزار می‌شود.

این هنرمند پیکره تراش کرمانشاهی موضوع این رویداد را کتیبه جهانی بیستون اعلام کرد و بیان نمود: طی این چهار روز اثری از کتیبه جهانی بیستون را با تمام جزییات همچون خط میخی و حتی ترک‌ها و فرسایش‌های بوجود آمده در آن در ابعاد 105*180 سانتی متر از چوب خلق خواهیم کرد.

وی بیان کرد: 15 نفر از هنرمندان منبت و پیکره تراش کرمانشاهی با پوشش و لباس‌هایی که از سوی سازمان روزجهانی چوب برای آنها به کرمانشاه ارسال شده، طی این چهار روز روی این اثر کار خواهند کرد و تمام فعالیت ها و اقداماتی که در طی این مدت انجام می‌گیرد، تصویربرداری و عکس برداری شده و برای سازمان روز جهانی چوب ارسال خواهیم کرد تا آنها را در سایت ها و فضای مجازی و رسانه‌هایی که در اختیار دارد، منتشر کند.

این هنرمند کرمانشاهی تاکید کرد: براین اساس، رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 ایران به میزبانی کرمانشاه پوشش و بازتابی گسترده از سوی این سازمان خواهد داشت و می‌تواند به معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه همچون تاق بستان و بیستون کمک کند.

 در ادامه امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در این ویداد ۱۲ هنرمند صنعت چوب در کرمانشاه از امروز کار حکاکی نقش کتیبه بیستون بر روی چوب را آغاز کرده اند.

قادری افزود: این کنده کاری بر روی چوبی در ابعاد ۱۸۰ سانتی متر در ۱ متر و ۵ سانتی متر با همکاری استاد باوند پور و همکارانش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باوند پور یکی از اساتید کرمانشاهی صنعت چوب است که نشان بین المللی جهان را در بخش صنایع دستی کسب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این رویداد منطقه‌ای را صد کشور دنیا در فضای مجازی و سایت‌ها دنبال می‌کنند.

قادری اظهار داشت: بیش از ۶۰ رشته فعال صنایع دستی در استان وجود دارد و کرمانشاه یکی از ۵ استان برتر در حوزه صنایع دستی معرفی شده است.

لازم به ذکر است اختتامیه رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه برگزار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز