خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد:

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به ایستگاه هواشناسی تجهیز شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۳۰

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک خودکار در این مجموعه با ارزش تاریخی گردشگری خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه جهانی پاسارگاد، افشین ابراهیمی افزود: در اجرای برنامه توسعه هواشناسی کشاورزی در شهرستان‌ها، درخواستی از سوی اداره‌کل هواشناسی این استان مبنی بر احداث ایستگاهی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به دلیل برخورداری از شرایط حفاظتی مطلوب و عدم وجود موانع فیزیکی مزاحم به پایگاه میراث جهانی پاسارگاد ارائه شد.

 ابراهیمی ادامه داد: این موضوع در شورای فنی پارسه‌- پاسارگاد مطرح شد و با در نظر گرفتن ضوابط عرصه و حریم و فواید آشکاری که بهره‌برداری از داده‌های هواشناسی برای حفاظت هر چه مطلوب‌تر میراث جهانی پاسارگاد به همراه دارد، با نصب و راه‌اندازی ایستگاه موافقت شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد بیان کرد: به تشخیص کارشناسان پایگاه میراث جهانی پاسارگاد، محلی در گوشه شرقی محوطه (محدوده حصارکشی) برای احداث ایستگاه انتخاب و به مسئولان اداره‌کل هواشناسی استان پیشنهاد و سپس عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت: این ایستگاه از نوع سینوپتیک خودکار و مجهز به دیتالاگر، حسگر سمت و سرعت باد، حسگردما، حسگر رطوبت، حسگر فشار، حسگر تشعشع سنج، منبع تغذیه برق، مودم APN، برق‌گیر و ۲ حلقه چاه ارت (earth) است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته‌است. این بنای تاریخی یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی ایران است. آرامگاه کوروش سالم‌ترین و مهم‌ترین اثر باستانی این مجموعه است، اما آثار دیگری نظیر کاخ دروازه، بارعام اختصاصی، برج سنگی (آتشکده)، دژ (تل تخت) و باغ شاهی نیز در این مجموعه وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز