خبرگزاری کار ایران

پایان مرمت بخشی از بافت تاریخی دامغان

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۱۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از پایان مرمت بخشی از بافت تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا سمنان، مهدی قاسمی افزود: مرمت بخشی از بافت تاریخی دامغان با سبک سازی و اجرای اندود کاهگل حفاظتی بام خانه صدیق و عمارت لطفی آغاز شد و با تعویض درهای ناهماهنگ و آهنی با درهای چوبی و سنتی پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه احیاء و هویت‌بخشی به بافت‌های تاریخی باعث رونق آن‌ها و معنا بخشیدن به ارزش‌های نهفته در بافت می‌شود، گفت: در این فصل از مرمت و ساماندهی بافت تاریخی دامغان، کار آواربرداری، استحکام‌بخشی، اجرای کاهگل و آجر فرش بام حمام صدیق، اجرای دیوار مشبک حمام صدیق، اجرای سیم‌گل و کاهگل حفاظتی دیوارهای بیرونی و درونی عمارت لطفی و صدیق، ساخت و نصب نورگیرهای کاسه‌ایی گنبدها و کف‌سازی آجری انجام شد.

قاسمی بیان کرد: این بخش از بافت تاریخی دامغان یکی از قدیمی‌ترین محورها است و در نزدیکی یکی از میدان های پر تردد شهر قرار دارد که بناهای ارزشمند قاجاری از جمله عمارت تاریخی لطفی، خانه و حمام صدیق و خانه میررحیمی در آن واقع شده است.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی دامغان دارای ظرفیت و ارزش بسیار بالایی است که مرمت و ساماندهی و تعریف محور های گردشگری شهری در بخش‌های مختلف آن از جمله اقدام‌های مهمی است که می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر باشد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: بازار، کاروانسرا و باراندازها، تکایا، مدارس علمیه و خانه‌های با ارزش قدیمی از عناصر اصلی بافت تاریخی شهر دامغان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز