خبرگزاری کار ایران

پلیس هشدار داد:

فریب تبلیغات فروش "سیم کارت شاد" را نخورید

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۵۵۲

رئیس پلیس پیشگیری به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش "سیم کارت شاد" را نخورند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیوان ظهیری اظهار داشت: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند، گفت: در روش اول، کلاهبرداران از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع‌آوری اطلاعات آنها دارند.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: در روش دوم، مجرمان با ارسال پیوند‌ها یا لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت، حساب بانکی مال باختگان را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش "سیم کارت شاد" را نخورند، زیرا اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتور‌ها و یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجوست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز