خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی:

صدور احکام مجازات برای جعل نشان رده انرژی بر روی محصولات تولیدی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۶۸

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: سازمان ملی استاندارد برای جعل نشان رده انرژی بر روی محصولات تولیدی احکام مجازات صادر می کند و در این رابطه با موارد جعل نشان استاندارد فرآورده های مشمول استاندارد اجباری برخورد قاطع و غیرقابل چشم پوشی دارد.

به گزارش ایلنا، مهناز جعفریان افزود: به موجب قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، موظف به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد برای فرآورده و خدمات خود هستند. 

وی ادامه داد: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد یا فاقد نشان استاندارد، همچنین به کار بردن این نشان بر روی کالاها بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران جرم بوده و مجازات قانونی در پی خواهد داشت. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به گزارشی که در رابطه با کشف محصولات تولیدی با رده انرژی جعل شده متعلق به یکی از شرکت‌های لوازم خانگی در استان مرکزی به دست آمد، مدیرعامل کارخانه مذکور به علت عرضه محصولات تولیدی با جعل رده انرژی، با پیگیری و سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، به استناد ماده ۱۳ قانون اصلاح الگوی مصرف و ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، به تحمل یک سال حبس تعزیری و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز