خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری استان قزوین خبر داد:

آغاز به کار شعبه طلایه داران صلح و سازش آموزش و پرورش قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۴۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شعبه طلایه داران صلح و سازش آموزش و پرورش قزوین به منظور کاهش مراجعات مردمی به دادگستری، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش آموزش و پرورش استان، افزود: آموزش و پرورش تنها نهادی است که اولین خانه اجتماعی افراد محسوب می‌شود؛ بنابر این لازم است تربیت صحیح بر اساس آموزه‌های دینی در این مجموعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چون نتیجه هر نوع تربیتی در اجتماع بروز خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اشاره به راه اندازی شعبه طلایه داران، گفت: بعد از پیشنهاد استان قزوین به رییس قوه قضاییه در خصوص تشکیل این شعبه، طرح مورد توجه قرار گرفت و استان قزوین به عنوان پایلوت جهت اجرا برگزیده شد.

وی افزود: با آغاز به کار این شعبه در آموزش و پرورش، شکایات حقوقی اقشار دیگر جامعه علیه فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها در این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفته و برای سازش آنها تلاش می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌ها،حفظ حرمت‌ها و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا جنبه بازدارندگی و پیشگیری نیز خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به یکی دیگر از اهداف مهم اجرایی شدن این طرح بیان داشت: باید توجه ویژه به امر صلح و سازش داشته باشیم چون یکی از نتایج مهم آن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و جلوگیری از ورود افراد به زندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز