خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

آتش‌سوزی در هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان قزوین/ عامل انسانی علت ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۳۸۸

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی، مراتع و مزارع استان قزوین دچار آتش سوزی شده‌اند که عامل وقوع ۹۵ درصد آنها انسانی بوده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: امسال افزایش بارندگی‌ها و رویش حجم قابل توجهی از علف‌های هرز موجب افزایش میزان آتش سوزی‌ها در استان شد درحالیکه میزان وقوع این پدیده در اراضی استان سال گذشته ۸۳۰ هکتار بود.

وی با اشاره به مهار آتش سوزی در روستای لات منطقه الموت غربی در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: در این آتش سوزی حدود ۷۰۰ هکتار از مراتع این روستا در آتش سوخت و سرانجام با همکاری نیروهای امدادی منابع طبیعی، محیط زیست، مدیریت بحران، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی مهار شد.

این مسئول گفت: در بسیاری از آتش سوزی‌های استان، امکان مهار آتش به علت صعب العبور بودن منطقه امکانپذیر نیست و باید از بالگردهای خدمات ویژه و سیستم بالگرد پشتیبان تهران استفاده کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در این آتش سوزی‌ها بسیاری از ذخایر و منابع ارزشمند طبیعی استان از میان می‌روند و شاید امکان دستیابی به آنها تا سال‌های دیگر فراهم نشود.

وی اضافه کرد: چند روز قبل گذشته هم آتش سوزی، ۶۰ هکتار از مراتع روستای حسین آباد و جنگل‌های فرودس را در منطقه طارم سفلی به خاکستر تبدیل کرد که زنگ هشداری برای مردم و مسئولان است.

این مسئول گفت: مردم باید بدانند که منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ارزشمند یک منطقه است و باید برای حفاظت از آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز