خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت؛

پروژه گازرسانی به نودشه به بهره برداری رسید/ برخورداری ۴۳۰۰ خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۳۶۰

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه امروز (دوشنبه ۱۷ شهریور) با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس و استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در آغاز مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر نودشه گفت: توسعه‌ گازرسانی به مناطق روستایی و شهری یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بود که در راستای این هدف تاکنون گازرسانی به ۱۵۴۱ روستای استان انجام شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط عملیات گازرسانی به ۲۰۹ روستا در کرمانشاه انجام شده بود و از ابتدای دولت تاکنون به ۱۳۳۲ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.

بازوند به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه برای طرح‌های گازرسانی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه مناطق مرزی و محرومیت زدایی با رویکرد برخورداری مردم از امکانات و رونق کسب و کار مرزنشینان همیشه اولویت داشته است و امروز شاهد تحقق این مهم در استان هستیم.

مقام ارشد استان از  تلاش ها و حمایت های بیدریغ وزیر نفت در استان تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم این همراهی و مساعدت تا پایان دولت و اتمام پروژه ها به صورت ویژه تداوم داشته باشد.

بازوند در این مراسم که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ درخواست افزایش سرانه خانوارها برای بهره مندی ۱۰ روستای دیگر در نوار مرزی از نعمت گاز طبیعی توسط وزارت نفت را ارائه داد و گفت: گازرسانی به سه شهر ریجاب، ازگله و‌ نوسود در استان باقی مانده است که تا پایان سال پروژه گازرسانی به نوسود به پایان می رسد و دو شهر دیگر تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه به تلاش های صورت گرفته در راستای آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و از مساعدت ویژه وزیر نفت در پتروشیمی چهارم استان و‌ آغاز مجدد فعالیت اجرایی پالایشگاه آناهیتا تشکر می کنم و مساعدت ایشان را جهت اخذ تسهیلات از صندوق ملی توسعه در پتروشیمی آناهیتا خواستاریم.

در ادامه شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان نیزگفت  :برای گازرسانی به شهر نودشه ۱۳ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری در بخش شهری و ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری برای خط تغذیه انجام و یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) نیز اجرا شد.

برای اجرای این طرح ۷۱۰ میلیارد اعتبار هزینه شده و یک هزار و ۲۲۹ خانوار شهری نودشه و ۳ هزار و ۶۲ خانواده روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شهر مرزی نودشه در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه است و حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز