خبرگزاری کار ایران

بامداد امروز رخ داد؛

زلزله‌ نسبتا شدید ۵.۱ ریشتری رامیان را لرزاند/ ۲۲ نفر مصدوم شدند/ خسارت به تعدادی از منازل روستایی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۲۸۷

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۱ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین، حوالی رامیان در استان گلستان را لرزاند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری کشور، بامداد دوشنبه ۹۹/۰۶/۱۷ ساعت۲:۰۴:۲۴ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر حوالی رامیان در استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان آخرین آمار مصدومان زلزله بامداد امروز رامیان را ۲۲ نفر اعلام کرد.

قادری مدیرکل مدیریت بحران گلستان در گفتگو با خبرنگار ما از گرگان، در رابطه باجدیدترین آمار مصدومان حادثه زلزله رامیان گفت: تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز این حادثه ۲۲ مصدوم داشته است.

زلزله به ۳۰ واحد مسکونی در رامیان خسارت زد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: طبق برآورد‌های اولیه در این زلزله به ۳۰ واحد مسکونی خسارت ۱۵ الی ۷۵ درصد وارد شده است.

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان صبح دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهارکرد: زلزله ۵.۱ بامداد دوشنبه رامیان سبب خسارت به تعدادی از واحد‌های مسکونی در روستا‌های قورچای و الهادی شد.

محور‌های مسدود شده در زلزله رامیان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از بازگشایی مسیر‌های مسدود شده در مناطق زلزله زده استان خبرداد.

 مسیر‌های مسدود شده در مناطق زلزله زده رامیان

مهدی میقانی مدیرکل راهداری گلستان گفت: بر اثر زمین لرزه ساعت دو بامداد رامیان محور‌های روستایی بالادست این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری اکثر مسیر‌ها باز شده است.

مصدومیت ۱۰ نفر  در زلزله رامیان

سیدرضا قادری مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت:  ۱۰ نفر از شهروندان در مناطق شهری و روستایی رامیان که غالباً به دلیل ترس از زلزله و فرار مصدوم شده بودند به مراکز درمانی مراجعه کردند و خوشبختانه فوتی نداشتیم.

حضور عوامل امدادی در مناطق زلزله زده گلستان

قادری گفت:عوامل امدادی هلال احمر، اورژانس و مدیریت بحران شهرستان ها به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

او افزود:تاکنون تخریب خانه مسکونی گزارش نشده و تنها چند مورد ترک خوردگی ساختمان در روستای «قورچای» رامیان گزارش شد.

ترک خوردگی ساختمان در رامیان گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت:در محور آزادشهر به شاهرود نیز در محدوده معدن زمستان یورت ریزش کوه را داشتیم که نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

زلزله خسارتی در گنبدکاوس و مینودشت نداشت

همچنین فرمانداران گنبدکاووس و مینودشت به عنوان شهرستان‌های همجوار کانون زلزله  اعلام کردند که زلزله در این شهرستان‌ها احساس شده اما هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون اصلی این زلزله را در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین و به ترتیب در عرض و طول جغرافیایی ۵۵.۱۰ و ۳۷.۰۲ درجه و همچنین در فاصله‌های، ۳، ۹ و ۱۰ کیلومتری شهرهای رامیان، آزادشهر و خان‌ببین ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز