خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی سمنان خبر داد:

آغاز عملیات گودبرداری موزه بزرگ سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۱۴۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از آغاز عملیات گود برداری موزه بزرگ سمنان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا سمنان، مهدی جمال گفت: عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان پس از ۱۶ سال توقف، با انجام گودبرداری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌ها برای ساخت موزه آماده است، افزود: کار آزمایش خاک انجام شده و گودبرداری تخصصی در حال انجام است.

جمال با اشاره به اینکه موزه بزرگ سمنان، از اهداف مهم توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های سمنان است، افزود: این موزه در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنایی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ مترمربع  و در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت، بخش اداری و ... است.

وی ضمن بیان اینکه این موزه در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ساخته می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۴ موزه دولتی و خصوصی زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند که شامل موزه عشایری ایل سنگسر و موزه سنگ و فسیل در مهدی‌شهر، باغ موزه امیر، موزه مهر و سکه و موزه گرمابه پهنه در سمنان، موزه عرفان شرق بسطام، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه آب و موزه روستایی خیج در شاهرود، موزه تاریخ شهر دامغان و باغ موزه علم و صنعت و موزه اقوام در گرمسار و موزه آب در قاطول گرمسار و موزه چهلستون سرخه است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز