خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

عدالت اجتماعی و اقتصادی در سایه فعالیت‌های تعاونی گسترش می یابند/ تعاونی‌ها به سوی فعالیت‌های دانش بنیان حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۰۷۱

استاندار فارس گفت: عدالت اجتماعی و اقتصادی به منظور کاهش فاصله های طبقاتی و توزیع متعادل تر ثروت یکی از موضوعات مورد توجه در دین اسلام و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در سایه فعالیت‌های تعاونی به شکل شکوفاتر و سریع تر قابل دسترسی و گسترش است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان، به توفیقات بخش تعاونی استان در سطح کشور اشاره کرد و آن را نتیجه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور تعاونی ها دانست.

وی با اشاره به اینکه همه جوامع بشری از اختلاف و تفرقه آسیب دیده اند، ادامه داد: یکی از نتایج ارزشمند فعالیت تعاونی ها، همگرایی و تعاون برای توسعه کشور است که یک هدف ارزشمند به شمار می رود و از تفرقه و پراکندگی جلوگیری می کند.

استاندارفارس با تاکید بر این که عدالت اجتماعی و اقتصادی همزاد و مترادف فعالیت تعاونی ها است، تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز کشور، کاهش سرمایه گذاری در اقتصاد است و تعاونی ها با جمع آوری سرمایه های خرد و تبدیل آن به سرمایه های مولد می توانند درمانی برای این بلای اقتصادی باشند.

دکتر رحیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر در خصوص مردمی کردن فعالیت های حکومت که در ابعاد اقتصادی نیز مورد تاکید بوده است، گفت: یکی از راه های مردمی کردن اقتصاد و به ویژه اصل 44 قانون اساسی، توجه به بخش تعاونی است؛ زیرا تعاون یکی از بخش های تعریف شده اقتصاد کشور است و در سال جهش تولید در ادامه برنامه های اقتصادمقاومتی این اهداف با فعالیت های مستمر و پیگیر تعاونی ها محقق می شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که یکی از حلقه های مفقوده در فعالیت تعاونی ها عدم وجود آموزش در موضوع فعالیت تعاونی و همچنین قوانین تجارت و اداری است، اظهارداشت: یکی از رسالت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسترسازی برای حرکت صحیح و شتابان تعاونی ها است که مستلزم کنترل، نظارت، هدایت، سیاست گذاری و حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: حرکت به سوی فعالیت های دانش بنیان یکی از مزیت های استان دانش پرور و فرهیخته فارس است که در صورت اهتمام تعاونی ها به این موضوع، موجب تامین منافع آینده تعاونی ها می شود.

استاندارفارس با اشاره به این که برای شکوفایی هرچه بیشتر تعاونی ها رعایت اصولی مانند جلب اعتماد و اطمینان مردم به منظور افزایش مشارکت آن ها باید در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: یکی دیگر از این اصول، شفافیت در فعالیت ها، صورت هالی مالی، خرید و فروش ها، امتیازات و واگذاری ها است که در جلب اعتماد عمومی اثرگذار است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه رعایت قانون‌مداری، توجه به دنیای رقابت در فعالیت‌های اقتصادی، توجیه منافع عمومی به منافع شخصی و تسلط به علم روز برای رسیدن به اهداف با سرعت بیشتر از دیگر اصولی است که باید در فعالیت ها تعاونی مورد توجه قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی تکلیف دارند از فعالیت های تعاونی در زمینه هایی مانند امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی حمایت کنند و در واگذاری کارها و امتیازات، بر اساس قانون، تعاونی ها را در اولویت قرار دهند زیرا با این رویکرد عدالت اجتماعی و اقتصادی بیش از گذشته گسترش خواهد یافت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز