خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان خبرداد:

صادرات کالا از کردستان به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۹۶۴

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: بیش از ۵۹۶ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد.

به گزارش ایلنا، بختیار رحمانی‌پور گفت: 596 میلیون و 228 هزار و 450 دلار کالا از ابتدای امسال نیمه شهریور، از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: در این مدت 756 هزار و 35 تن کالا به ارزش 319 میلیون و 798 هزار و20 دلار از گمرک‌های سنندج، سیرانبند و باشماق به کشور‌های مقصد صادر شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات هم از گمرک باشماق و بانه انجام می‌شود، گفت:میزان صادرات سایر گمرکات در استان ۷۲۰ هزار و ۳۵۲ تُن کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ دلار بوده است.

رحمانی پور افزود: مجموع کل صادرات انجام شده از گمرکات این استان در این مدت یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۷۳ تُن به ارزش ۵۹۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار بوده است.

وی گفت: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان طی ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۲ درصد افزایش یافت.

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: در این مدت ۴۷۹ هزار و ۱۹۵ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۴ دلار از گمرک باشماق مریوان نیز ترانزیت شده است.

عمده‌ترین مقصد صادراتی استان کردستان، اقلیم کردستان عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز