خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونای استان:

روزانه ۱۴ نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا می‌شوند/ فوت یک نفر در هر ۳۳ ساعت

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۹۵۲

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای استان خراسان جنوبی گفت: روزانه در خراسان جنوبی ۱۴ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و هر ۳۳ ساعت نیز یک نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریف زاده گفت: میزان بروز تجمعی در استان ۳۲۳نفر در هر 100هزار نفر است که آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی شاخص کشوری ۴۵۰ نفر در هر 100هزار نفر است.

وی افزود: نسبت مرگ و میر کرونا در خراسان جنوبی، ۵/۳درصد و شاخص کشوری ۵/۸درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای استان گفت: شاخص نمونه گیری به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت در استان هم ۱۶/۴نفر و شاخص کشوری ۳۹/۲نفر است.

شریف زاده در خصوص موارد مثبت در استان افزود: درصد موارد مثبت از همه نمونه‌ها در استان ۱۹/۷درصد و در سطح کشور ۱۱/۵درصد است.

میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان نیز ۱۷/۲در ۱۰۰هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۲۵/۹در ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: از نظر شاخص میزان بروز تجمعی نسبت مرگ و میر و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی نسبت به شاخص کشوری وضعیت مطلوب تری را داریم، اما از نظر شاخص نمونه گیری کمتر از نصف شاخص کشوری هستیم که افزایش موارد نمونه می‌تواند ما را به شاخص کشوری نزدیک کند.

شریف زاده در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی افزود: از نظر میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی تا امروز همچنان شهرستان بیرجند در رتبه اول، شهرستان سرایان در رتبه دوم، شهرستان سربیشه در رتبه سوم، شهرستان بشرویه در رتبه چهارم و شهرستان‌های نهبندان، فردوس و خوسف هم به ترتیب در رتبه‌های نهم تا یازدهم قرار دارند.

وی در خصوص آخرین رنگ بندی شهرستانهای استان گفت: شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و سربیشه در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های‌طبس، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و دو شهرستان خوسف و بشرویه در وضعیت سفید یا کم خطر قرار دارد.

شریف زاده افزود: بررسی نحوه انتقال نشان می‌دهد که در استان حدود ۶۰درصد موارد جدید انتقال ها، درون خانوادگی است، بنابراین با توجه به اینکه هم اکنون بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در رستوران‌ها و اماکن عمومی به صورت جدی نظارت می‌شود، به نظر می‌رسد که انتقال از درون جامعه به درون خانواده‌ها منتقل شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در اجتماعات خانوادگی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز