خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی خبرداد:

افزایش 15 درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۸۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: امسال ۳۴۱ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی از گندم‌کاران این استان خریداری شده و در حال حاضر خرید تضمینی این محصول گندم از کشاورزان استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سعید فرخی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی، افزود: خرید تضمینی گندم از دهم خرداد ماه سال جاری توسط ۳۲ مرکز خرید در استان مرکزی آغاز شده است و این روند تا زمانی که گندم‌کاران تقاضای فروش محصول مازاد را داشته باشند، ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از  ۲۲ هزار نفر از گندمکاران استان مرکزی محصول خود را به مراکز خرید تضمینی این محصول در استان تحویل داده اند و پیش بینی می شود ۴۰۰ هزار تن گندم امسال در این استان تولید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: سال گذشته ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری شد و در سال جاری نیز پیش‌بینی می شود خرید تضمینی این محصول تا پایان فصل خرید به ۳۵۰ هزار تن افزایش یابد.

فرخی تصریح کرد: در سال جاری 7569 میلیارد ریال از طلب گندمکاران استان مرکزی پرداخت شده که با پرداخت این منابع مالی ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان این استان تسویه شده‌ است.

وی بیان داشت: امسال همچنین 1200 تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز