خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه مطرح کرد؛

تا پایان سال ۱۴۰۶ دریاچه به تراز اکولوژیک خود می‌رسد/قول رئیس جمهور برای احیای دریاچه اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۶۲

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه شاید تنها پروژه‌ای در جهان باشد که دریاچه‌ای مرده را مجدد به مسیر احیا بازگردانده است، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۶ دریاچه به تراز اکولوژیک خود می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در نشست خبری احیای دریاچه ارومیه که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: امسال عملیات سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به اتمام می‌رسد و قولی که رئیس‌جمهوری در سال ۹۲ برای احیای دریاچه ارومیه داد تقریبا به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

وی افزود:در مسیر احیای دریاچه ارومیه مردم نهایت همکاری را با ما کردند اما مشکل ما در یک سال و نیم اول توجیه مسئولان محلی برای احیای دریاچه ارومیه بود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه افزود: از دی ماه سال ۹۲ که مسئولیت احیای دریاچه ارومیه را بر عهده گرفتیم، عملیات برنامه‌ریزی برای احیا آغاز شد و ظرف شش ماه مطالعات ما برای احیا به اتمام رسید. متاسفانه هیچ مهندس مشاوری در کشور قبول نکرد که این کار را انجام دهد. به همین دلیل با همکاری ۱۳ دانشگاه و با محوریت دانشگاه شریف برنامه احیا را تدوین کردیم.

کلانتری با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه شاید اولین برنامه‌ای باشد که طبق زمانبندی مشخص شده اجرا شد، گفت: البته ما حدود یک سال و نیم به خاطر توجیه مسئولان محلی از اجرای برنامه عقب افتادیم. آنقدری که با مسئولان دولتی منطقه چالش داشتیم و با مردم محلی مشکلی نداشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز