خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سلامت دانش آموزان در اولویت است/ در شرایط عادی قرار نداریم/ تلاش ما برطرف کردن نارسایی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: زندگی و حیات دانش آموزان در اولویت ما بوده و متولیان امر تعلیم و تربیت هم مانند اولیا دغدغه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مدیران مدارس نحوه حضور دانش آموزان در مدارس را با هماهنگی اولیا تنظیم می‌کنند، گفت: این طور نیست که ما قاطعانه بگوییم همه باید حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی قرار نداریم، اظهار کرد: باید برنامه‌ متنوع و منعطفی داشته باشیم، نمی‌شود که مدرسه یک برنامه داشته باشد و بگوید که همه باید از این برنامه پیروی کنند.

پاشایی اظهار کرد: قبلا، برای هر سه وضعیت موجود، یعنی وضعیت قرمز، وضعیت سفید و وضعیت زرد برنامه‌های مختلفی طراحی شده بود، اما بنا به دستور ستاد ملی کرونا و با تصمیم جدید و ابلاغ آن، بنا شد مدارس از ۱۵ ماه شهریور بازگشایی شده و دانش آموزان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به شیوه‌های مختلف ارائه خدمات آموزشی در مدارس، گفت: آموزش حضوری یکی از این راه‌ها بوده، اما طبیعی است که در صورت حضور مثلا 30 دانش آموز در کلاس امکان رعایت فاصله اجتماعی ممکن نیست، از این رو این دانش آموزان به دو دسته ۱۵ نفری تقسیم شده و طبق شیفت بندی، یک روز در میان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزش‌ها هم از طریق شبکه‌ شاد و هم از طریق حضوری با تقسیم بندی دانش آموزان، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تجربه‌ سوم اسفند باعث شد تا ما تجربه کسب کرده و بسته‌های آموزشی توسط معلمان و مدیران مدارس در طول تابستان طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است.

وی بیان کرد: هماهنگی بسیار خوبی با صدا و سیما داریم و تمامی دروس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش هم صبح‌ها و هم بعد از ظهرها برابر برنامه‌ تنظیمی با وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

پاشایی، متذکر شد: آموزش‌ها امسال می‌تواند ترکیبی از راه‌های موجود باشد و والدین و دانش آموزان می‌توانند طی برنامه‌ای منعطف از تمامی روش‌های موجود برای یادگیری و درس خواندن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: این گونه نخواهد بود که تمامی دانش آموزان به طور صفر تا صد از شنبه تا پنجشنبه و در قالب گروه‌های ۳۵ تا ۴۰ نفری به صورت متراکم در مدرسه حضور پیدا کنند، اصلا به چنین روشی اعتقاد نداریم.

وی گفت: پانزدهم مهر ماه در قانون ایران به عنوان روز بازگشایی مدارس تعیین شده است، اما بازگشایی زودهنگام مدارس از ۱۵ شهریور ماه، فرصتی برای ارزیابی و تعیین نارسایی‌ها و برطرف کردن مشکلات است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: در مجموع روش آموزش، هم حضوری و هم غیرحضوری است، مثلا در مقاطع مانند اول ابتدایی ارتباط بین معلم و دانش آموز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و حضور در چنین مواردی بسیار خوب بوده و اصل بر حضور در مدارس است.

وی افزود: طبیعی است که امسال، تعداد دانش آموزان به علت رعایت فاصله اجتماعی، در کلاس کمتر است. آزمایشی در مدارس از دانش آموزان گرفته نخواهد شد، اما پروتکل‌های بهداشتی به طور سختگیرانه‌ای رعایت شده و اقداماتی برای تهیه ماسک و ضد عفونی مدارس سطح استان انجام می‌شود.

پاشایی گفت: ممکن است نارسایی‌هایی در ابتدا وجود داشته باشد که تلاش ما برای برطرف کردن این نارسایی‌ها، افزایش نظارت‌ها و افزایش ارتباط با مدیران در طول این ۱۵ روز است. 

وی از بازگشایی ۸۹۰۰ مدرسه‌ آذربایجان شرقی با ۷۷۰ هزار نوآموز و دانش آموز در دوره‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم خبر داد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که معلمان و دانش آموزان در مدارس، جایگاه‌های علم و ایمان، حضور پیدا کردند و از تمامی کسانی که تلاش کردند تا این اتفاق ملی رقم بخورد، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز