خبرگزاری کار ایران

دلق پوش در دیدار با فرخی؛

برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان آمادگی داریم

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۶۳۱

رئیس‌سازمان صمت گیلان برای رفع چالش‌ها و مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در دیدار با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در محل سازمان صمت گیلان اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت و مصوبه قانونی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و بهره مندی مردم آن منطقه از مواهب آن، می‌تواند اقتصاد لاهیجان را متحول کند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اعلام آمادگی کامل برای رفع چالش‌ها و مشکلات پیش روی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، عنوان کرد: افق و چشم‌انداز تصویب شده برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با رعایت چارچوب و حفظ مواهب طبیعی و بدون صدمه به ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند اشتغال جوانان و اقتصاد گیلان را ارتقا دهد.

وی بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و نیل به شکوفایی اقتصادی را تاثیرگذار دانست و گفت: ما همواره مترصد و پیگیر نشستی با مجمع نمایندگان برای بهره‌مندی از خرد جمعی و حمایت قانونی با هدف بهبود وضعیت در بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت هستیم تا بتوانیم با همکاری مدیران عضو شورای هم خانواده، از تضارب افکار و هم اندیشی برای پیشرفت در امور استفاده کنیم و نقطه نظرات و مطالبات نمایندگان پرتلاش استان را نیز بررسی و پیگیری کنیم.

دلق پوش همچنین در پاسخ به دغدغه نماینده لاهیجان و سیاهکل در خصوص توسعه صنعتی، پیشنهاد کرد: در این زمینه می‌توان در منطقه دیلمان با شناسایی محلی مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی با هدف احداث شهرک صنعتی غیرآلاینده از ظرفیت های اقلیمی آنجا که سنخیت با فعالیت بومی آن منطقه و هماهنگی با سند آمایش سرزمینی هم داشته باشد، اقدام کرد.

رسول فرخی، نماینده لاهیجان و سیاهکل نیز در ادامه دیدار اظهار داشت: به دنبال حل و فصل کل مشکلات استان نیستیم ولی اگر بتوانیم دو مشکل از مشکلات عمده استان و شهرستان حوزه انتخابی را پیگیری و حل نماییم، مطلوب است.

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه‌هایی برای لاهیجان وسیاهکل قابل احداث است که زنجیره تامین و تولید آن از ابتدا تا انتها ایجاد شود و با اقلیم بومی سازگار و در مقابل تحریم‌ها نیز مقاوم باشد.

فرخی پالایش مشکلات واحدهای نیمه تعطیل و مشکل دار را خواستار شد و گفت: در قالب کمیته ای برای دسته بندی مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی لاهیجان و سیاهکل لازم است اقدام شود تا شاهد پویایی بیشتر بخش صنعت و اشتغال در منطقه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز