خبرگزاری کار ایران

معموری به ایلنا خبرداد:

تکمیل پرونده 3 اثر منقول تاریخی بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۶۴

مسئول ثبت آثار اداره میراث فرهنگی استان بوشهر از تکمیل پرونده ۳ اثر منقول تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

سودابه معموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کتیبه کوفی تزئینی(سنگ قبر سیراف)، جعبه طبابت مدرن (دکتر طبیب) و پیکرک اسب ایلامی، ۳ اثر تاریخی هستند که پرونده آنها برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل و نهایی شده است.

وی افزود: خطوط موجود بر روی کتیبه کوفی تزئینی سیراف با شاخ و برگ درختان تزئین شده و قدمت این سنگ قبر به قرون اولیه اسلامی بازمی‌گردد و با توجه به کیفیت ساخت و پردازش خطوط این سنگ، احتمالا از شخصیت های نامدار سیراف بوده که اکنون در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر نگهداری می‌شود.

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث رهنگی استان بوشهر ادامه داد: یکی از نکات جالب در جعبه طبابت مدرن دکتر طبیب وجود دو ظرف مخصوص با محتویات دارویی آن دوران بوده که در این جعبه باقی مانده و در موزه تاریخ پزشکی بوشهر نگهداری می شود.

معموری اضافه کرد: اثر تاریخی سردیس اسب ایلامی در نوع خود یکی از دست یافته های منحصر به فرد در استان بوشهر است و پرورش و استفاده از اسب را در دوره ایلامی به خوبی نشان می دهد و در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر نگهداری می شود.

مسئول ثبت آثار استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد : حفاظت اطمینان بخش از دلایل اصلی ثبت آثار استان است که با همراهی شورای ثبت استان در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز