خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از راه های هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۵۲

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از محور های مواصلاتی استان هرمزگان، آخرین وضعیت عملیات اجرایی بازگشایی، زیر سازی و آسفالت راه های دهستان کوشاه بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در این بازدید یک روزه که  معاون راهداری، سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان نیز حضور داشتند، با اشاره به این که بخش احمدی شهرستان حاجی آباد یکی از کم برخوردارترین بخش های استان هرمزگان است، اظهار کرد: آن چه باعث محروم ماندن دهستان کوشاه و عدم برخورداری از راه مناسب شده است، صعب العبور بودن و بافت فرسایشی زمین منطقه به واسطه قرار گرفتن در مناطق کوهستانی است و وجود خاک مارن در زمین ها موجب افزایش هزینه های احداث راه و نگهداری آن شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که ۹ روستا در راه حوزه شمالی و ۱۴ روستا در راه حوزه جنوبی دهستان کوشاه قرار دارند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان، عملیات احداث ۱۱۰ کیلومتر از این راه در دستور کار قرار گرفته است.

حسن نیا با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن کاستی‌ها، تصریح کرد: با انجام این پروژه ۱۱۵۴ خانوار از راه آسفالته بهره مند خواهند شد.

یوسف عابدینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیز در این بازدید، پراکندگی مراکز جمعیتی در بخش احمدی و دور بودن اغلب روستاها از مراکز شهری را جزء مهمترین مشکلات این حوزه برای ارائه خدمات و فواصل موجود در حمل برخی مصالح و مواد مصرفی راهسازی، قیر و  مصالح فلزی را از عوامل تاثیرگذار در بالارفتن هزینه های اجرایی پروژه ها در این منطقه عنوان کرد.

وی گفت: در حوزه شمالی دهستان کوشاه عملیات اجرایی بازگشایی، زیرسازی، ابنیه فنی و آسفالت هشت کیلومتر از مسیر حدفاصل حسن آباد تا چاله مورت، ۱۸ کیلومتر از مسیر  روستای چاله مورت تا روستای باغچنار و ۸/۵ کیلومتر حدفاصل روستای پور تا روستای کلیتوئیه انجام شده و در حوزه جنوبی  نیز عملیات اجرایی بازگشایی و زیرسازی و ابنیه فنی پنج کیلومتر از مسیر تا دوراهی گیشاب انجام و ۲/۵ کیلومتر آن نیز آسفالت شده است. 

بر اساس این گزارش طبق نقشه های مصوب از دوراهی گیشاب تا نرسیده به روستای آببید کوشاه  ۷۰ درصد مسیر به طول ۱۲ کیلومتر ، گردنه های مه گیر به طول ۳/۵ کیلومتر، کجین به طول ۴/۲ کیلومتر و کوه سفید به طول پنج کیلومتر بازگشایی و عملیات اجرایی این نقاط در سه مقطع اجرا شده است.

 این گزارش می افزاید: یکی از مسیر های ارتباطی و مهم منطقه کوهشاه، محور پور - مازگرد است که طول مسیر آن ۲۷ کیلومتر است و در حال حاضر عملیات آسفالت ۱۳ کیلومتر از محور مذکور انجام شده و با انتقال اجرای این مسیر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تکمیل عملیات اجرایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز