خبرگزاری کار ایران

نقش آفرینی ایزوایکو در پایداری محیط زیست/ با تکیه بر توان و دانش بومی پاک بوم ۴ به آب اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۴۷

با تکیه بر توان و دانش بومی شناور پاک بوم ۴ در ایزوایکو آب اندازی شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عملیات ساخت شناور پاک بوم 4 به سفارش اداره بنادر و دریانوردی در این مجتمع انجام شد.

این شناور جهت جمع آوری ضایعات نفتی ساخته شده که بنا بر ابلاغات بین المللی، اداره بنادر و دریانوردی ملزم به استفاده از این نوع شناورها در اسکله های خود شد.

طی قراردادی که برای ساخت این شناورها بسته شد، چهار فروند شناور در مجتمع ایزوایکو و دو فروند در شمال کشور ساخته شده است، که از این تعداد دو فروند شناور در سال 96 به مقصد بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی به آب اندازی

با تکیه بر توان و دانش بومی اکنون عملیات ساخت شناور پاک بوم 4 به پایان رسیده است و  امروز به آب اندازی شد.

شناور پاک بوم 5 نیز در این مجموعه در  دست ساخت است که موفق شده ایم عملیات ساخت آن را ۸۵ درصد پیش ببریم و در تاریخی که در قرارداد منعقد شده است به آب اندازی خواهد شد.

طی قراردادی که ایزوایکو با اداره بنادر و دریانوردی منعقد کرد، مبلغی بالغ بر 6 و نیم میلیارد تومان برای ساخت این شناورها  ارزیابی شد و با توجه به تحریم ها و تفاوت نرخ ارز نه تنها روند پیشرفت پروژه کند نشد بلکه امروز موفق شدیم این پروژه عظیم را آب اندازی کنیم.

این شناور دارای ارزشی بالغ بر 20 میلیارد تومان است که می تواند عملیات جمع آوری ضایعات نفتی را با تجهیزاتی پیشرفته انجام دهد.

شناور پاک بوم ۴ به وسیله رولرهای  نصب شده بر وینچ قادر است ضایعات نفتی را مهار کند و در تانکرهایی که به آن مجهز هستند انتقال دهد و با یدک کش ضایعات را به کنار اسکله حمل می کنند تا در مخازن تخلیه و به مکان مورد نظر انتقال دهند.

این شناور دارای ابعادی به  طول 43 متر و 26 سانتی متر، عرض 10 متر،  ارتفاع 3 متر و آب خور 20 است.

گفتنی است؛ ظرفیت مخازن این شناور جهت حمل ضایعات نفتی 600 تن است.

با تکیه بر دانش بومی، توانمندی نیروها و علی رغم تحریم ها توانستیم تمام مراحل ساخت این شناور 350 تنی را با بهترین تکنولوژی، قطعات و کیفیت به پایان برسانیم.

گروه طراحی ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک به عنوان زیر مجموعه ایزوایکو توانسته 110 نیرو را که در قسمت های اجرایی، مهندسی، جوشکاری و تراشکاری و لوله کشی فعالیت دارند، جذب کند و زمینه را برای اشتغال زایی بیشتر نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز