خبرگزاری کار ایران

خجسته پور تاکید کرد:

کسب مهارت توجه به تحصیل و زندگی مسالمت آمیز با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۳۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دانش آموزان مهارت سلامتی و زندگی مسالمت آمیز با کرونا ویروس در کنار تحصیل و آموزش و پرورش را بیاموزند.

به گزارش ایلنا سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور روز شنبه در آیین‌ نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دبیرستان پیامبر اعظم (ص) سمنان با تسلیت ایام محرم حسینی و گرامیداشت بازگشایی مدارس افزود: فلسفه آموزش و پرورش تحقیق و پژوهش و حل مسئله توسط دانش آموزان است‌.

وی خاطر نشان کرد: شیوع کرونا ویروس فرصتی را ایجاد کرد که دانش آموزان و دیگر آحاد جامعه، فرهنگ زندگی در شرایط کرونایی را بیاموزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: آنچه را که در زندگی روزمره اتفاق می افتد ، قابل حل است و دانش آموزان با بیان و حل مسئله در چگونگی زیستن با کرونا نقش غیرقابل انکاری دارند.

خجسته‌پور تصریح کرد: زندگی مسالمت آمیز با کرونا در کنار توجه به تحصیل از مهارت های مهم برای دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه خانوادها و معلمان امسال در کنار هم برای آموزش و پرورش دانش آموزان در تلاش باشند، گفت: در کنار تحصیل، دانش آموزان عزیزمان باید برای کسب مهارت در بخش‌های مختلف زندگی از جمله مقابله با کرونا ویروس تلاش کنند.

خجسته‌پور تصریح کرد: بیش از ۶ ماه است که با ویروس ناشناخته کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و در این مدت همواره دوگانگی هایی در کشور به وجود آمد که به یاری خدواند این چالش ها یکی پس از دیگری برطرف شد.

وی گفت: در ماه‌های اول شیوع کرونا ویروس دوگانه سلامت و معیشت در کشور به وجود آمد اما با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و دستورالعمل‌های بهداشتی این دوگانه از بین رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در آستانه محرم حسینی هم دوگانه سلامت و عزاداری در کشور ایجاد شد که با عملکرد شایسته هیات های عزاداری این دوگانه و جوسازی ها راه به جایی نبرد.

خجسته‌پور ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس جوسازی‌هایی از سوی برخی رسانه‌های معاند انجام شد که در این جوسازی‌های نادرست با انواع مانع تراشی ها ، خواستار عدم تشکیل کلاس و آموزش و پرورش دانش آموزان در کشور بودند که به یاری خدواند این توطئه ها هم راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش شجاعانه از بازگشایی مدارس دفاع کردند و با رعایت نکات جزئی و کلی دستورالعمل های بهداشتی می توان سال تحصیلی خوبی را در کشور رقم زد.

خجسته پور با بیان اینکه در اوج جنگ تحمیلی هم آموزش و پرورش تعطیل نشد، گفت: در سال تحصیلی جاری هم نمی توان با شیوع کرونا ویروس آموزش و پرورش را تعطیل کرد و اولیاء گرانقدر دانش آموزان با معلمان همکاری های لازم را داشته باشند.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان آغاز شد.

هشت هزار و ۴۵۰ معلم آموزش به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز