خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد؛

۱۲ شرکت تولیدی در قزوین به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۳۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۱۲ شرکت تولیدی در استان به دلیل اعلام نکردن موجودی انبارهای خود در سامانه جامع تجارت به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله افضلی با اشاره به آمار پرونده‌های متشکله حوزه نظارت این سازمان طی سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: ۱۲ شرکت بزرگ استان به خاطر عدم ثبت نام و درج نکردن موجودی انبارهایشان و سایر اطلاعات مربوطه در سامانه جامع تجارت، بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا جهت برخورد قضائی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با تاکید بر لزوم رصد و پایش جدی انبارهای عمده کالا در استان قزوین گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال ۵۱۳ مورد بازرسی در حوزه انبارهای عمده کالا انجام دادیم که ۱۴ پرونده‌ قاچاق در این حوزه تشکیل شده که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌شده در آنها ۹ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان بوده است.

افضلی، به بازرسی‌های صورت‌گرفته از انبارهای خرد و کوچک استان اشاره کرد و افزود: در این انبارهای مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، طلا و جواهر، کیف، کفش، چای، پوشاک، سوخت، باطری خودرو، تلفن همراه، سیگار، آرد، لامپ، لوازم خانگی و مواد غذایی را بازرسی کردیم.

رئیس سازمان صمت استان قزوین با بیان اینکه در حوزه انبارهای خرد و کوچک ۳ هزار و ۱۳۷ مورد بازرسی انجام داده‌ایم،ادامه داد: از مجموع این بازرسی‌ها ۱۷۴ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۱۳ میلیارد تومان است.

افضلی با ذکر اینکه سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان قزوین فعال شده است، یادآور شد: این سامانه با سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی هماهنگ و یکپارچه شده تا بتوانیم توزیع یک کالا را از مبدا ورودی تا مقصد ارسال پایش کنیم و ببینیم که هر کالا از مرحله تامین تا توزیع در چه وضعیتی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز