خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خبر دادک

آغاز مرمت گنبد بنای ثبتی امامزاده عبدالقهار روستای ورده

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: آغاز مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار مربوط به دوره ایلخانی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دستور کار قرار گرفت.

به‌گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: به پیشنهاد و مشارکت یکی از خیرین ساکن در روستای ورده، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای اجرایی شدن مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی دوره ایلخانی واقع در روستای ورده از توابع شهرستان ساوجبلاغ است، از سوی این اداره کل، انجام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط اجرایی و نظارت کارشناسان این اداره کل از جمله موارد مهمی است که باید از سوی تمامی دستگاه ها، نهادها و سمن های مردمی در امر مرمت و بازسازی ابنیه ها و آثار تاریخی  در نظر گرفته شود.

او تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه این است که، وجود حمام تاریخی به جا مانده از دوره قاجاریه و همچنین خانه های قدیمی (با ساختار گلِی) درحاشیه امامزاده می تواند یک ظرفیت بزرگ گردشگری و بوم گردی  با در نظر گرفتن بافت منحصر بفرد روستای ورده، باشد.

عالیترین مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، در ادامه همچنین از اجرای عملیات ساخت پل، میان حمام ورده و امامزاده  عبدالقهار خبر داد و تصریح کرد: ساخت پلی با طراحی سنتی، روی رودخانه ای که حدفاصل حمام تاریخی و امامزاده است، می تواند این دو بنای تاریخی را به هم مرتبط و مسیر گردشگران را به این دو بنا کوتاه و تسهیل کند. 

محمدی اذعان داشت: ششصد و ده میلیون ریال، اعتبار تخصیص یافته برای مرمت حمام تاریخی ورده از سوی دهیاری تعیین شده تا با هماهنگی این اداره کل کار مرمت آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز