خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

نواخته شدن زنگ مدارس در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۱۰

همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه شهیدان محمد و مهدی شالباف شهر قزوین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مسئوولان و مدیران استان برگزار شد، ۲۵۰ هزار دانش آموز قزوینی در یک هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک بهار تعلیم و تربیت، آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهنگی، دانش آموزان و اولیای آنان تبریک گفت. 

حسنعلی اصغری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه معلمان را تشریح کردند و آنان را افسران سپاه توسعه و پیشرفت دانستند که این مهم افتخاری برای فرهنگیان محسوب می‌شود.

وی افزود: ساختن یک جامعه مطلوب در گروی تلاش معلمان است و با کوشش معلمان بزرگوار می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت و پویایی را به خوبی طی کنیم.

اصغری با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در جامعه، بر استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در پیشگیری خانواده‌ها از ویروس کرونا تاکید کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه وضعیت زرد، سفید و قرمز برای سال تحصیلی جدید، افزود: فعالیت تمامی مدارس استان از امروز مطابق شیوه‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز به دقت و حساسیت بالا دارد که به تمامی نواحی و مناطق نیز ارسال شده است.

این مسئول تاکید کرد: بهترین شیوه آموزش، یادگیری حضوری دانش آموزان است ولی در شرایط موجود آموزش غیر حضوری هم مورد توجه قرار گرفته است و باید توجه داشت که یادگیری امری مشارکتی است.

اصغری با بیان اینکه امروزه باید آموزش در فضای مجازی صورت گیرد، گفت: در امر آموزش، محور یادگیری معلم است و اگرچه در این ۶ ماهه انبوهی از محتواهای آموزشی تهیه شد اما هیچ کدام جای معلم و کلاس را نگرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه مجموعه آموزش و پرورش نیز هست، خاطرنشان‌کرد: سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد و تمام تلاش خود را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز