خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز عنوان کرد؛

گام‌های شیراز برای کسب عنوان شهر ملی دوچرخه

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۴۶

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز در گفت: با توجه به زیرساخت فراهم شده و اقداماتی که در خصوص استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی صورت گرفته می‌توان بر معرفی شهر شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی در بازدید از مرکز مانیتورینگ بیدود که با همراهی مجتبی زوربخش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز و سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس انجام گرفت با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی، اظهار داشت: از 27 آذرماه 98 سال گذشته تا ابتدای شهریور ماه 196هزار و 409 سفر توسط این دوچرخه‌ها انجام گرفته که تعداد سفرها به صورت روزانه به هزار و 800 مورد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد در این بازه زمانی از 75 هزار و 686 کاربر ثبت‌نام کرده، 32 هزار و 508 کاربر از سفرهای بیدود بهره برده و متوسط زمان هر سفر نیز 28 دقیقه بوده است.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز مانیتورینگ شرکت پاک چرخ ایرانیان و ارائه گزارش از سوی این شرکت، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شده در شیراز در حال حاضر هزار و 800 مورد است که یکی از راه‌های ایمن برای حمل‌ونقل مسافر درون شهری است.

وی تک سرنشین بودن و عدم استفاده از وجه نقد در پرداخت کرایه را از مهم‌ترین مزایای این طرح دانست و افزود: علاوه بر این استفاده از شیوه حمل‌ونقل با دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا و ضامن سلامت شهروندان است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز اظهار داشت: در دو الی سه ماه آینده کاربران IOS نیز امکان دریافت اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی را خواهند داشت.

دهقانی با تاکید بر اینکه امروزه در بسیاری از شهرهای توسعه یافته به کارگیری متدهای حمل‌ونقلی پاک در دستور کار قرار گرفته و استفاده از دوچرخه و اسکوتر از اولویت‌های مدیریت شهری است، اضافه کرد: از آنجا که شهر شیراز از جمله کلانشهرهای با هوای پاک است حفظ این وضعیت از مهم‌ترین دستور کارهای مدیریت شهری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز