خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان :

مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۲۶۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به کاهش مدت زمان حضور دانش آموزان در مدارس گفت: مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابراهیم رفیعی، در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل استانداری زنجان اظهار کرد: بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌ها براساس برنامه ریزی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با یادآوری اینکه مدارس شهری و روستایی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می شود، گفت: ورزش دسته جمعی وجود ندارد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان ورزش انفرادی و زنگ تفریح ضروری است.

وی با یادآوری اینکه آموزش غیر حضوری در بستر شبکه شاد و شبکه‌های مختلف تلویزیونی ادامه دارد، گفت: برای دانش آموزانی هم که زیر ساخت‌های لازم در فضای مجازی ندارند، بسته های آموزشی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه توزیع کتب درسی به مدارس انجام شده است، گفت: زمان درس برای هر کلاس ۳۵ دقیقه و زمان تفریح ۱۰ دقیقه پیش‌بینی شده است.

رفیعی با یادآوری اینکه دانش آموزان براساس گروه بندی اعلام شده در مدارس حضور می یابند، افزود: ۵۰ درصد مدارس استان در روستاهای کم جمعیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت همراهی و مشارکت اولیاء دانش آموزان در امر آموزش تاکید کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید ارتباط با اولیاء دانش آموزان با قوت بیشتری خواهد بود.

به گفته رفیعی، زمان کلاس‌های حضوری در مدارس از ساعت ۹.۴۵ تا ساعت ۱۰.۳۰ و زمان کلاس های مجازی در شبکه شاد هم از ساعت ۱۱ تا ۱۲.۴۵ خواهد بود.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز به نگرانی خانواده ها در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس به دلیل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: باید مدارس با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی باز گشایی شود.

 خدا بخش مرادی نافچی، به دغدغه آموزش توسط دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: جامعه در زمینه بازگشایی مدارس نگران است و مدارس باید ارزشیابی شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش کرونا در استان به دلیل سفرهای اخیر گفت: برای غلبه بر این بیماری باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود.

محمدرضا صائینی بر لزوم تشکیل تیم‌های نظارتی بر اساس اولویت های مورد نظر تاکید کرد و افزود: تیم نظارت مدارس را به خوبی رصد و پایش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز