خبرگزاری کار ایران

جابجایی بیش از یک میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان /افزایش 31 درصدی صادرات غیر نفتی استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۹۰۴

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به 2 میلیون تن انواع کالا و جهش صعودی 662 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر و پهلوگیری بیش از 6 هزار فروند شناور طی 5 ماهه نخست سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، قاسم عسکری نسب ضمن تشریح عملکرد 5 ماهه بنادر غرب استان اظهار کرد: طی این دوره زمانی در مجموع یک میلیون و 779 هزار و 777 تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، 860 هزار و 985 تن که رشد 10 درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و 921 هزار و 70 تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیر نفتی 31 درصد افزایش یافت

عسکری نسب میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را 429 هزار و 83 تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش 31 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

افزایش 29 درصدی کابوتاژ(کران بری) فرآورده های غیرنفتی

عسکری نسب با اشاره به افزایش فعالیت‌های کابوتاژی بیان کرد: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، 371 هزار و 369 تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد 29 درصدی داشته است.

وی افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به 129 هزار و 614 تن رسید که نشانگر رشد 22 درصدی است.

بندرلنگه همچنان پیشرو  در امر ترانزیت خودرو

عسکری نسب با اشاره به حجم 37 هزار و 257 تن ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی 5 ماهه نخست سال 99(که عمده آن محموله خودرو بوده است) خاطرنشان کرد: بندرلنگه با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور است؛ به طوری که این بندر با تخلیه 17 هزار 770 دستگاه خودرو ترانزیتی در 5 ماهه سال جاری همچنان بیش رو درامر ترانزیت به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه است.

رشد 662 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

این مقام مسئول با اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فعالیت های بندری و ترقیب به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا اشاره کرد وگفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه و اجرای پروژه های زیر بنایی در سال های اخیر و فراهم نمودن شرایط لازم و تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و تسهیل روندهای کاری اربابان رجوع، همچنین تنظیم استراتژی مشترک کاری با ارگان های همکار با توجه به خواستهای مشتریان بندرلنگه، ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلودهی شناورها در این بندر و نیز ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون این میزان به 4 هزار و 678 TEU کانتینر پر طی 5 ماهه سال جاری رسید که بیانگر رشد 662 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98است.

تردد بیش از 6 هزار شناور ثبت شد

عسکری نسب در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی 5 ماه نخست سال 99 را 6 هزار و 258 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 369 فروند شناور بالای هزار تن و 5 هزار و 889 فروند زیر هزار تن در این بندر پهلو دهی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز