خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان:

سال تحصیلی جدید از شنبه در استان قزوین آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۷۷۲

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: بازگشایی مدارس از روز شنبه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جمع مدیران آموزش و پرورش نواحی ۱۴ گانه استان گفت: روز شنبه ۱۵ شهریور همه مدارس با شعار یا علی مدد و یا حسین (ع) سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا قزوین اضافه کرد: هر تصمیمی که گرفته می‌شود ثابت نیست و با توجه به وضعیت شهر‌ها تغییر می‌کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: به فرمانداران و بخشداران گفته شده که از اظهارنظر در مورد بازگشایی و نحوه مدارس خودداری کنند و مرجع انتشار خبر‌ها فقط ستاد کرونا و آموزش و پرورش استان است.

وی اضافه کرد: توجه به شورای مدرسه نگاه خوبی است و والدین باید در آن حضور یابند و در زمینه اینترنت اگر مشکلی هست به بخشداران و فرمانداران اطلاع داده تا زیرساخت مهیا شود.

حبیبی گفت: نگران مدارس شبانه روزی هستیم و باید کنترل و مراقبت بیشتر شود، ولی هم مدیران مدارس و هم فرهنگیان بدانند رویه واحدی داریم و پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، ستاد کرونا و آموزش و پرورش تصمیم مقتضی گرفته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار  بیان کرد: روز ۵ شنبه هفته آینده یک جمع بندی هفتگی خواهیم کرد و پس از بررسی نواقص و مشکلات و پیشنهاد‌ها برای هفته بعد تصمیم جدی گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: هفته اول، دوم و سوم فشار سنگین است و باید صبوری کنید و اگر والدین فشار آوردند سعه صدر داشته باشید و مشکلات را بشنوید و برای حل آن تلاش کنید.

حبیبی بیان کرد: هفته پر چالشی داریم و در حال حاضر استان در شرایط کلی در وضعیت قرمز است و با نگرانی جدی که از سفر‌های ایام تعطیلات داریم ممکن است آمار مبتلایان در روز‌های آینده افزایش یابد، زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد خودرو‌های پلاک قزوین در روز‌های گذشته بیشترین سفر به شمال را داشتند که می‌تواند نگرانی را افزایش دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: در حال حاضر شهر‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا در وضعیت قرمز و شهر‌های آبیک، البرز و آوج در وضعیت زرد هستند، اما تصمیم نهایی بازگشایی مدارس در روز شنبه ۱۵ شهریور ماه است و تشکیل کلاس‌ها با نظر مدیران تعیین خواهد شد.

معاون‌سیاسی‌امنیتی‌استانداری‌گفت: در شهر‌های با وضعیت‌سفید کلاس‌های حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌و تعداد محدود دانش آموز با فاصله گذاری اجتماعی و در شهر‌های با وضعیت زرد، کلاس‌های حضوری با حداقل ۱۵ نفر تشکیل می‌شود، در وضعیت قرمز کلاس درس دایر است، اما هیچ اجباری برای حضور افراد نیست.

وی بیان کرد: تأثیر کلاس‌های حضوری بیشتر است لذا تلاش می‌شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک حداقل دو روز در هفته کلاس حضوری و مابقی در فضای مجازی باشد تا افت تحصیلی رخ ندهد.

حبیبی اضافه کرد: برای هنرستان‌ها اگر وضعیت زرد باشد کارگاه‌ها برگزار می‌شود و در صورت شرایط قرمز تحصیل به صورت مجازی خواهد بود و یا عقب خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز