خبرگزاری کار ایران

رضایی به ایلنا خبر داد:

به روز رسانی طرح جامع پسته استان سمنان در نیمه دوم سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۷۳۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح جامع پسته استان در نیمه دوم سال ۹۹ به‌روزرسانی و تکمیل شود.

به گزارش ایلنا سمنان ، لطف الله رضائی اظهار داشت: با هدف تهیه برنامه جامع استانی برای اصلاح باغات پسته و توسعه متناسب و منطبق با طرح الگوی کشت استان، تهیه طرح جامع پسته استان در سنوات گذشته در دستور کار استان قرار گرفت.

وی گفت: به‌روزرسانی طرح از لحاظ مباحث کاربردی در سال جاری به همت واحد تولیدات گیاهی ، مرکز تحقیقات کشاورزی استان و انجمن پسته دامغان پیگیری و درحال تدوین است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تدوین و به‌روزرسانی طرح جامع پسته استان سمنان خاطرنشان کرد: در تدوین این طرح آخرین وضعیت آزمایشگاهی خاک و نیز شرایط اقلیمی و منابع آب‌وخاک سراسر استان سمنان بررسی و مناطق مستعد پسته‌کاری در استان مشخص‌شده است.

رضائی گفت: در نهایت بر اساس اطلاعات خروجی لایه‌های مختلف میزان محدودیت‌ها و نقشه امکان‌سنجی مناطق مختلف استان سمنان تهیه و تنظیم شد.

وی افزود: در کنار یافته‌های تحقیقاتی از تجربیات باغداران موفق برای رفع موانع تولید و افزایش عملکرد محصول استفاده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بر ضرورت استفاده از نکات موردتوجه باغداران پیشرو و شیوه‌های مدیریتی موفق در مراحل مختلف اعم از مراحل اولیه مطالعه و احداث باغ تا سایر مراحل نظیر انتخاب رقم و پیوند، تغذیه، هرس، مقابله با عوامل مترقبه و غیرمترقبه، برداشت و بازاریابی در قالب پرسش‌نامه و فرم‌های ارزیابی استخراج ، برای تکمیل طرح تأکید کرد.

رضائی گفت: این مهم با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همکاری مرکز تحقیقات و انجمن پسته دامغان درحال اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز