خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد مطرح کرد:

بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات کرونا تسریع کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۷۳۲

فرماندار مشهد گفت: به منظور جذب حداکثری تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا، بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص مجدانه پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محمدرضا هاشمی در پنجمین جلسه کمیته تخصصی اشتغال شهرستان مشهد افزود: کارگروه ملی مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مهلت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به کسب وکارهای بیمه نشده را تا پایان شهریور ماه و کسب و کارهای بیمه شده را تا ۱۵ شهریور ماه امسال تمدید کرد.

وی ادامه داد: یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا شرط نداشتن چک برگشتی بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کارها تسهیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد نیز گفت: بر اساس اعلام بانک‌ها تاکنون هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت شده است اما این نهادها اعلام کرده‌اند به زودی آمار به روز شده را در اختیار فرمانداری قرار می دهند.

شکوه میرشاهی افزود: با توجه به جایگاه شهرستان مشهد در استان، از مجموع تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی سهم شهرستان مشهد ۶۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات، اشتغال ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر در مشهد تثبیت و از بیکار شدن افراد آسیب دیده از کرونا جلوگیری شد همچنین از مجموع اشتغال‌های تثبیت شده در استان سهم مشهد ۵۶ درصد بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد ضمن انتقاد از بانک‌ها در شهرستان مشهد عملکرد آنها در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی را با شرایط، امکانات و استعدادهای این شهرستان متناسب ندانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز