خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین مطرح کرد:

تشدید مبارزه با قاچاق دام و سوخت در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۷۱

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مبارزه با قاچاق کالا ، دام و سوخت ماشین آلات کشاورزی در استان با برنامه ریزی دقیق تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی با اعلام این خبر افزود: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از کمیسیون‌های حساس و حیاتی است چرا که نتایج این نشست‌ها نقش مثبت و موثری در رونق تولید دارد.

 وی با بیان اینکه استان قزوین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام ویژه ای داشته است، افزود: در بحث قاچاق سوخت و دام ، پلاک کوبی دام و ماشین آلات کشاورزی با جدیت در حال انجام است تا شاهد قاچاق دام و سوخت در استان نباشیم.

حبیبی با اشاره به ضرورت پلاک‌گذاری تراکتور و ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک، اظهار داشت : در حال حاضر  ۱۰ هزار ماشین الات کشاورزی در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ مورد پلاک گذاری شدند.

وی، با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق سوخت افزود: سهمیه‌بندی سوخت و عرضه آن به استفاده کنندگان واقعی، گامی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت است.

این مسئول در مورد قاچاق دام تصریح کرد: مرحله اول پلاک دار کردن دام های سنگین در دامداری‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون  بیش از ۷۰۰ هزار دام  هویت دار  شده است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با تاکید بر لزوم ثبت کد شناسه بر روی این کالاها تصریح کرد: هرگونه کالایی باید از مسیر ثبت کد شناسه بدست مردم برسد تا در این مسیر کالاهای قاچاق شناسایی شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با  تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر انبارهای نگهداری کالاهای اساسی، ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف اقتصادی ما نظارت بر بازار کالاهای اساسی است و آگاهی از موجودی و کمبود این نوع کالاها در بازار حائز اهمیت است که این آگاهی تنها در سایه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها میسر شود.

حبیبی، با اشاره به کمبود کپسول گاز مایع در برخی مناطق روستایی و محروم استان از جمله طارم و الموت افزود: مسئولیت اصلی در این حوزه برعهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که باید موضوع پخش سیلندرهای گاز مایع را در روستاها به درستی مدیریت کنند تا در آستانه فصل سرما مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز