خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع دامداران جوین در خراسان رضوی مقابل فرمانداری/ مسئولان مقابل افزایش بی‌رویه نرخ نهاده‌های دامی را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۴۶

جمعی از دامپرواران جوینی با مراجعه به فرمانداری این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود از جمله افزایش بی‌رویه نرخ نهاده‌های دامی شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یکی از این دامداران در محل فرمانداری جوین گفت: گرانی سرسام آور قیمت نهادهای دامی در حالی که کمیاب نیز هستند سبب شرایطی سخت و فشار مضاعف غیرقابل تحملی به فعالان صنعت دامپروری شده است. 

وی افزود: صنعت گاوداری جوین در صورت تداوم روند افزایش قیمت نهاده‌های دامی رو به ورشکستگی و تعطیلی خواهد رفت. 

این پرورش‌دهنده صنعتی گاو ادامه داد: ظرف ماه‌های اخیر قیمت هر کیلوگرم کنسانتره دامی از ۲۳ هزار به ۴۰ هزار ریال افزایش یافته است و قیمت خرید سویا که به عنوان خوراک دام نرخ مصوب هر کیلوگرم ۲۷ هزار دارد نیز در بازار آزاد به ۱۵۰ هزار ریال رسیده است.

سرپرست جهاد کشاورزی جوین نیز در پاسخ به درخواست این دامپروران گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی یکی از مشکلات تولیدکنندگان این صنعت است که منحصر به شهرستان جوین نیست بلکه در سطح کشور مطرح است.

علی‌اکبر قارزی افزود: اداره جهاد کشاورزی جوین تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری نهاده‌های دامی و تبدیل آن به کنسانتره جهت توزیع بین دامداران بکار گرفته است. 

وی گفت: امسال تاکنون افزون بر سه هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره بین دامداران در سطح شهرستان جوین توزیع شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز