خبرگزاری کار ایران

نماینده زاهدان مطرح کرد:

40 درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین‌اند/ حقوق کادر درمان باید افزایش یابد/ در بیمارستان‌ها کمبود اکسیژن داریم/ سیستان و بلوچستان آب ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۴۶۰

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان، گفت: ما در بیمارستان ها مشکل کمبود اکسیژن داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی شهریاری گفت: در کل کشور بیمارستان ها با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شده اند و کسی منکر کمبود اکسیژن نبوده است و باید این را در نظر بگیریم که بیمارستان ها برای یک شرایط طبیعی و یک ظرفیت مشخص طراحی شده اند.

وی گفت: برنامه ریزی شده با توجه به در پیش بودن پاییز و زمستان و همین طور احتمال شیوع آنفولانزا، میزان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان پیش بینی و برای آن تدبیری اندیشیده شود.

عدم تامین دارو مشکلات بسیاری را در پی دارد

شهریاری عنوان کرد: نامه ای در رابطه با مشکلات تامین دارو در کشور به رئیس جمهور ارسال کرده ام. دولت اگر مشکل کمبود دارو را برطرف نکند قطعا مشکلاتی خواهیم داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت بهداشت و درمان تلاش می کند و در حال حاضر نگذاشته اتفاق خاصی برای عرضه دارو رخ دهد. 

اگر ارز مورد نیاز را ندهند قطعا مشکل پیش خواهد آمد

وی افزود: ما نمایندگان قبل از انتخابات برای برخی از افراد که در ستاد ما فعالیت می کنند وعده هایی می‌دهیم و پس از انتخابات می‌خواهیم به هر قیمتی شده آنها را سرکار بیاوریم.

وی گفت: اینکه ما بگوییم تمام مدیران ما انسان های توانمند و پرتلاشی هستند درست نیست. مدیران ما همین‌هایی هستند که می‌بینیم و از کره مریخ نمی توان مدیر آورد. ما در این استان کمبود داریم و شکی در آن نیست ولی تلاش ها هم زیاد است.

شهریاری در پاسخ سئوال یکی از اعضای حاضر در جلسه که پرسیده بود چرا در سفرهای مسئولان به استان همراهی نمی کنید گفت: اینطوری نیست بیکار باشیم که هر موقع آقایان هوس کنند و به استان ما بیایند ما هم به دنبال آنان راه بیفتیم. مسئولان اجرایی در بازدیدها حضور دارند و همراهی می کنند.

من فتاح را قبول ندارم 

وی در ارتباط با سفر فتاح به استان گفت: من به شخصه به فتاح اعتقادی ندارم و این فرد را هم قبول ندارم برای اینکه مسائلی از ایشان قبلا دیده ام. هدف آقای فتاح در مصاحبه ای که همه مسئولان نظام را به نوعی زیر سئوال برد رضایت خدا نبود بلکه به دلیل مسائلی بود که بعد از آن مصاحبه مجبور به عذر خواهی شد و هزینه‌های زیادی را برای کشور درست کرد.

حقوق کادر درمان کم است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حقوق کادر درمان بسیار کم است و این در حالی است که در خارج از کشور دستیاران و کارورزان خیلی پول می‌گیرند. ما خیلی تلاش کردیم حقوق کادر درمان را افزایش دهیم اما دولت زیر بار نمی رود.

وی‌ افزود: اگر تمام یک میلیارد یورو ای که رهبر برای بحث کرونا اختصاص دادند به این امر اختصاص پیدا می‌کرد و در اختیار وزارت بهداشت قرار می گرفت مشکلات این حوزه حل می شد، ولی کمتر از 30 درصد از این مبلغ را دولت پرداخت کرده است در صورتیکه این یک میلیارد یورو را از صندوق برداشت کرده است. پیگیر این موضوع از دولت هستیم که الباقی را هم بگیریم.

دولتمردان مقصران اصلی حاشیه نشینی هستند

شهریاری عنوان کرد: بین 12 تا 18 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشینان کشور است که این جمعیت مربوط به مشهد، استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان هاست و باید بدانید که مقصر اصلی این حاشیه نشینی دولتمردان ما هستند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه دولت مردان ما نقش اپوزیسیون را بازی می کنند و امروزه بجای پاسخگویی خودشان طلبکار هستند و می گویند مشکل داریم. پس مشکل را چه کسی باید حل کند؟

دولت با فعالیت بورس می خواهد پول های مردم را جمع کند

وی در ارتباط با وضعیت بورس در کشور گفت: بازار بورسی که آقای رئیس جمهور این همه تبلیغ کرد، تماس‌های مکرر مردم به نمایندگان را در پی داشته است. دولت از طریق بورس می خواهد پول های مردم را جمع کند. مردم ما هم با اینکه تجربه پدیده شاندیز، کاسپین، فرشتگان ،البرز ایرانیان و ثامن را داشتند باز هم با یک تعریفی که آقای رئیس جمهور کرد بدون اینکه پرس و جو کنند که سهامدار کدام شرکت شوند وارد بازار بورس شدند.شرکت های خوب و پردرآمدی در بورس وجود دارند و در این بین شرکت های ورشکسته بسیاری هستند که یک زمین خالی از آنها مانده ولی هر روز سهام‌شان بالا می رود.

سیستان و بلوچستان آب ندارد 

شهریاری در ادامه گفت: یکی از مشکلات این استان و شهر زاهدان مشکل بی آبی است. نمی‌شود شبکه آبرسانی زاهدان را همیشه از طریق زابل، تامین کرد، چرا که مشخص نیست زابل تا‌ چه زمانی آب داشته باشد. 

40 درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند

شهریاری اذعان داشت: حدود 40 درصد جمعیت شهر زاهدان حاشیه‌نشین هستند و وضعیت بهداشتی روستاهای ما بهتر از حاشیه شهر است .

وی در خصوص آب های ژرف افزود: این پروژه با 50 میلیارد تومان آغاز شد. وزیر نیرو به پروژه آب های ژرف اعتقادی ندارد و می‌گوید از طریق آب ژرف نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم. دکتر ستاری هم تاکنون‌ گزارشی مبنی بر اجرا و یا عدم اجرای پروژه آب‌های ژرف ارائه نکرده اما وزیر نیرو شفاهی گفته که این کار نشدنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز