خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت فارس مطرح کرد:

حدود 10 درصد اعتبار بیمه سلامت متعلق به استان فارس است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۹۶

لطفی بیان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال سازمان بیمه سلامت در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود 10 درصد این اعتبار به استان فارس اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا فرهاد لطفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح پوشش بیمه سلامت رایگان، پوشش بیمه ای اقشار کم درآمد مانند پوشش بیمه ای زندانیان و خانواده آنان، پوشش بیمه ای مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و پوشش بیمه ای اتباع بیگانه را از اقدامات عمومی حمایتی بیمه سلامت برای آحاد هموطنان عنوان کرد و افزود: آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی ـ دانشگاهی و حذف استفاده از دفترچه در موارد بستری ، ارزیابی وسع متقاضیان بیمه در شهر ها و روستاهاجهت برخورداری بیمه شوندگان از  یارانه حق بیمه، جلوگیری از ایجاد همپوشانی های  بیمه ای جدید بصورت مکانیزه و تعیین تکلیف همپوشانی های موجود و احراز هویت بیمه‌شدگان به صورت مکانیزه از طریق استعلام از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال از دیگر اقدامات تاثیرگذار این سازمان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس  به پوشش حمایتی این سازمان به گروه‌ها و مبتلایان بیماری خاص اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه، حذف نظام ارجاع برای این گروه از بیمه شدگان در صندوق روستائیان ، حذف دوره انتظار برای دریافت دفترچه بیمه المثنی از بدو تاسیس سازمان و پوشش بیمه ای رایگان بدون انجام ارزیابی وسع از آغاز سال 98 از اقداماتی است که برای این گروه انجام شده است.

لطفی در ادامه استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی، تجمیع اطلاعات بیمه شدگان جهت ارائه خدمات بصورت الکترونیکی، عملیاتی کردن ارزیابی وسع، حذف همپوشانی های بیمه ای سازمان با سایر سازمانهای بیمه گر پایه، کنترل مکانیزه همپوشانی های بیمه ای، ‌ ارتباط مکانیزه با سازمان ثبت احوال جهت اعمال کنترل‌های هویتی و برقراری امکان ثبت نام اینترنتی برای فاقدین پوشش را  از جمله فعالیت‌های نوآورانه، مبتکرانه و توسعه ای این سازمان  عنوان کرد.

وی افزود: مجموعه بدهی اداره کل بیمه سلامت استان فارس در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است و کلیه مطالبات بخش خصوصی در استان فارس ( پاراکلینیک، داروخانه، بیمارستان های دولتی ) تسویه شده است. همچنین سازمان بیمه سلامت ، مطالبات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران را در سال 1398 تسویه کرده است.   

لطفی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید باقیمانده که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه ها است و  به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه و بخشی از مطالبات خردادماه 99 مراکز دولتی دانشگاهی و  در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است. همچنین 80درصد مطالبات پزشکان خانواده در استان فارس تا تیرماه 1399 پرداخت گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز