خبرگزاری کار ایران

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو فردا افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۹۴

واحد ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۹ میلیون یورو فردا با دستور رئیس جمهوری و همزمان با هجدهمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛ در راستای توسعه تولید برق در غرب کشور، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشور‌های همسایه، پروژه ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس F دالاهو با راندمان ۵۶ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات است که روز پنجشنبه دومین واحد گازی مجموعه به بهره‌برداری رسیده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد بخار نیروگاه نیز در بهار سال آینده وارد مدار خواهد شد.

اجرای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر را به همراه خواهد داشت و ۹۰ درصد از کل اشتغال نیروگاه سهم شاغلان بومی منطقه خواهد بود.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری شرکت فراب در کیلومتر ۶۰ جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد در حال احداث است.

لازم به ذکر است که یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو ۱۹ آذرماه سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت واحد یک بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان دالاهو ۳۰۷ مگاوات است که برای احداث آن هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز