خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه :

آمادگی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۸۹

دبیرستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛ بهرام سلیمانی دبیرستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو خبر داد و گفت : این مرحله از انتخابات روز جمعه (۲۱ شهریور) برگزار می‌شود و ۷۸۳ شعبه اخذ رای برای این دو حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است.

وی گفت : این مرحله از انتخابات روز جمعه (۲۱ شهریور) در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو برگزار شده و دو نماینده دیگر استان در مجلس از این دو حوزه انتخابیه مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری این دوره از انتخابات، افزود: مقدمات برگزاری انتخابات به گونه‌ای فراهم شده که دستورالعمل های بهداشتی در سطح شعب اخذ رای رعایت شود.

سلیمانی از استقرار ۷۸۳ شعبه اخذ رای در این دو حوزه انتخابیه خبر داد و افزود: از این تعداد، ۶۰۰ شعبه در سطح شهرستان کرمانشاه و ۱۸۳ شعبه در سطح شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو مستقر خواهند شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه در این مرحله انتخابات متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ و ماقبل آن حق رای دادن دارند، ادامه داد: افرادی می‌توانند در این مرحله از انتخابات شرکت کنند که یا در مرحله قبل در همین حوزه‌های انتخابیه رأی داده باشند و یا اینکه در مرحله اول انتخابات مجلس شرکت نکرده باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: زمان رأی گیری مرحله دوم انتخابات از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریورماه به مدت ۱۰ ساعت است و این زمان تمدید نمی‌شود.

سلیمانی به شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی این بیماری و لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، این دوره از انتخابات بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا متفاوت از ادوار گذشته برگزار می‌شود، بر این اساس با همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت و شورای نگهبان دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات تهیه و تدوین شده و مبنای برگزاری انتخابات مرحله دوم این شیوه نامه است.

وی در تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی این مرحله از انتخابات، گفت: بر اساس این شیوه نامه برگزاری جلسات و نشست‌های تبلیغاتی نامزدها، تشکیل هرگونه تجمع و اجتماع نامزد‌ها و هوادارانشان تحت عنوان ستاد تبلیغاتی و راه اندازی ستاد انتخاباتی ممنوع است.

وی افزود: همچنین توزیع هرگونه اقلام تبلیغاتی و پذیرایی نیز در سطح حوزه‌های انتخابیه ممنوع است و نظارت جدی در این زمینه اعمال خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداها، با اشاره به ممنوعیت برپایی هرگونه ستاد انتخاباتی در سطح این دو حوزه انتخابیه، گفت: برای جبران محدودیت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها در این شرایط، برای اولین بار کمسیون نظارت بر تبلیغات نامزد‌ها تشکیل شده و با تصمیم این ستاد مقرر شد از ظرفیت صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها استفاده شود.

 سلیمانی ادامه داد: تبلیغات کاندیدا‌های راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات از ۱۳ شهریور شروع شده و تا ۸ صبح روز ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون تبلیغاتی نامزد‌ها مقرر شد هر یک از نامزد‌های انتخابات برنامه تبلیغاتی ۳۰ دقیقه‌ای که شامل پنج دقیقه تیزر و ۲۵ دقیقه گفتگو در قالب پرسش و پاسخ است تولید کرده و در هشت نوبت در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در زمان تبلیغات رسمی پخش شود.

سلیمانی گفت: زمان پخش برنامه تبلیغاتی با حضور نامزد‌ها و یا نمایندگان آن‌ها امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) قرعه کشی می‌شود.

وی گفت: برای انجام بهتر تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها بر اساس تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات، شهرداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان‌های مناسبی برای الصاق یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها تعیین کنند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۶۵ قانون انتخابات در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، تبلیغ علیه نامزد‌ها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت از آنها، تخریب یا پاره کرن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزد‌ها ممنوع است و مرتکبان تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

سلیمانی گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی توزیع هرگونه اقلام تبلیغاتی که امکان دست به دست شدن آن وجود داشته باشد مانند بروشور و ... به دلیل احتمال شیوع بیماری کرونا ممنوع است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز