خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ورزقان در مجلس :

درآمد معدن مس سونگون به نگه‌داری از جنگل های ارسباران هزینه نمی‌شود/نابودی جنگل‌های ارسباران تا صد سال آینده

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۵۱

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با تاکید بر اینکه مس سونگون درآمد ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: متأسفانه شاهدیم حتی مبلغ اندکی از این درآمد برای حفظ و نگهداری درختان منطقه و احیای جنگل‌های ارسباران هزینه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، الله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با اشاره به اینکه معدن مس سونگون یکی از معادن آلاینده استان است، گفت: آلایندگی این معدن، جنگل‌های ارسباران را تا ۱۰۰ سال آینده نابود می‌کند و این در حالی بوده که محیط زیست، معدن مس سونگون را از لیست آلایندگی خارج کرده است.

وی با انتقاد از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان گفت: این معدن آلاینده است چراکه خاک و آب این منطقه را با مواد شیمیایی آلوده می‌کنند و مسئولان مربوطه باید با متخلفان به شدت برخورد کنند.

دهقانی با بیان اینکه آلودگی معدن مس سونگون درختان ارسباران را نابود می‌کند، گفت: گرد و خاک حاصل از فعالیت‌های معدنی بر روی برگ درختان این منطقه می‌نشیند و روزنه‌های تنفسی آنها را می‌بندد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه این معدن را حدود ۷۸ میلیارد تومان از بابت عوارض محکوم کرده است، گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شده ولی از این محل مبلغ قابل توجهی برای احیای جنگل‌ها به استان بازنگشته است.

دهقانی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان از بدهی این معدن باقی مانده است، گفت: امیدوارم این مبلغ برای توسعه جنگل‌های ارسباران هزینه شود چراکه کیلومترها از جنگل‌های ارسباران نابود شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز