خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان خبر داد:

صدور ۱۰ کارت بازرگانی برای تعاونی‌های خراسان رضوی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۸۷

رئیس اتاق تعاون استان خراسان رضوی از صدور ۱۰ کارت بازرگانی برای تعاونی‌های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین مجتبوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص هدف تشکیل اتاق‌های تعاون در کشور اظهارکرد: به استناد ماده ۵۷ قانون تعاون، اتاق‌های‌تعاون در ‌استان‌ها با فلسفه پارلمان بخش تعاونی تشکیل شدند و ذیل ماده 5716 بند 6، وظایف اتاق تعاون در قانون تبیین شده که به طور مثال انجام کلیه وظایف و مسئولیت‌های اتاق بازرگانی در ارتباط با بخش تعاون بر عهده اتاق تعاون است.

وی افزود: از جمله دیگر وظایف اصلی اتاق تعاون، داوری بین اشخاص حقوقی بخش تعاونی و بین تعاونی‌ها و اعضای تعاون، صدور کارت عضویت و کارت بازرگانی شرکت‌های تعاونی، کمک به توانمندسازی تعاونی در امور فنی، مالی و اداری، ارائه نظر مشورتی با قوای سه‌گانه، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این بخش، برقراری ارتباط و پیوند بین تعاونی‌ها، ارائه خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه تعاون، ایجاد بستر مناسب و... است.

مجتبوی با اشاره به طرح تاسیس مسکن‌های کارگری تصریح کرد: بخشی از مسئولیت وزارت راه ‌و شهرسازی در بحث مسکن ملی برعهده اتاق تعاون استان بوده، تشکیل کمیته‌های مسکن کارگری و ساماندهی مسکن کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی، حدود یک ماه پیش ابلاغ شده‌ و قرار است زمین این پروژه را مسکن و شهرسازی واگذار کند .

وی خاطرنشان کرد: قرار است تا کارگرانی که در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار و فاقد مسکن هستند، با ثبت نام در تعاونی، از این مسکن بهره‌مند شوند، امیدواریم تمام مسئولان به‌زودی پای کار بیایند تا مشکل مهم مسکن برای شهرک‌های صنعتی حل شود و در مرحله اول بین ۲۰۰ تا۴۰۰ هزار مسکن هدف‌گذاری شده ‌است.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان رضوی در خصوص صدور کارت‌های تعاونی در سال جاری گفت: حدود ۱۰ کارت بازرگانی صادر، ۲۳ کارت بازرگانی برای تعاونی‌ها تمدید و 5 کارت بازرگانی تعویض شده‌ است.

مجتبوی با اشاره به آمار جلسات حل اختلاف تشکیل شده عنوان کرد: در جلسات هیات حل اختلافی که در دارایی برگزار می‌شود، شرکت‌های تعاونی که مشکل مالیاتی داشته و به مصوبه اعتراض دارند، به استناد قانون در کمیته‌هایی که یک نفر از اتاق بازرگانی برای بخش‌های خصوصی و یک نفر از اتاق تعاون برای تعاونی‌ها به نمایندگی حضور دارند، شرکت می‌کنند. 454 جلسه در این زمینه تشکیل شده که از این تعداد 243 کمیته تجدیدنظر و 197 مورد آرای صادره بوده‌ است.

وی ادامه داد: به استناد قانون، تعاونی‌هایی که مشمول قانون کمیسیون نظارت هستند، باید در زمینه انتخابات در کمیسیون نظارت تایید صلاحیت شوند، در این زمینه در سال 98 حدود 46 جلسه داشتیم که 14 جلسه آن مربوط به اتحادیه بوده، همچنین 316 نفر برای بازرسی و 382 نفر برای هیئت مدیره، ثبت‌نام کرده‌ بودند که از این تعداد، 21 نفر برای بازرسی و 23 نفر برای هیئت مدیره رد شدند. مجموع شکایاتی که در برگزاری انتخابات تعاونی‌ها واصل شده‌، ۱۰مورد بوده که در این کمیسیون ها بررسی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز