خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو:

شتاب توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد از سال گذشته تاکنون

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۹۲

مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو (کاشان، لامرد، پارسیان و خلیج فارس) گفت: توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد از سال گذشته تاکنون شتاب گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سید علی اصغر علامه در جریان بازدید از پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به شتاب ارتقای زیرساخت‌های این کانون صنعتی از سال گذشته تاکنون، گفت: با بررسی نمودار تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری از سال ۹۸ به بعد اجرایی و تکمیل شد و یک حرکت جهادی صورت گرفت. امروز تمامی امکانات اعم از برق، گاز، آب، جاده‌های دسترسی، تلفن، اینترنت و شبکه‌های فیبر نوری در این منطقه در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد و فعالان اقتصادی با اطمینان خاطر می‌توانند مبادرت به سرمایه‌گذاری کنند.

فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری در  منطقه ویژه لامرد

وی با ابراز خرسندی از آغاز طرح های جدید زیربنایی در منطقه ویژه لامرد افزود: آغاز طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیانگر آن است که علاوه بر تاثیرگذاری  مزیت‌ها، مشوق ها و رفع بروکراسی‌ها در جلب اعتماد سرمایه گذاران نیز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی برای اجرای طرح های صنعتی بزرگ و کوچک در این کانون راهبردی صنعتی فراهم است.

علامه افزود: برنامه‌ریزی ایمیدرو و اهتمام ویژه به تکمیل زیرساخت‌های این قطب استراتژیک در راستای تحقق جهش تولید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است. 

شتاب توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد از سال گذشته تاکنون

وی ادامه داد: در پرتو عنایات ویژه رئیس هیات عامل ایمیدرو و همکاران ایشان و کوشش  مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و دیگر صنعتگران، رشد و توسعه صنعتی این منطقه راهبردی با یک برنامه مدون عملیاتی شد و این اطمینان خاطر را به سرمایه گذاران می‌دهیم که جای هیچ نگرانی در تامین زیرساخت‌ها نیست.

تحقق وعده های ایمیدرو در ارتباط با توسعه مناطق ویژه زیرمجموعه

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در حوزه مناطق ویژه افزود: سازمان ایمیدرو در زمینه ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری در مناطق ویژه زیرمجموعه به وعده های خود عمل کرده است و فرصت مناسبی برای مناطق ویژه بوجود آمده که در جلب اعتماد سرمایه گذاران تلاش کنند.

علامه در ادامه بازدید از طرح های جدید سرمایه‌گذاری این منطقه گفت: مایه افتخار است که سرمایه گذاران بومی در ساخت کارخانه‌های تولید ورق آلومینیوم، لوازم خانگی، ماشین آلات راهسازی و دیگر محصولات کلیدی ورود پیدا کردند و این روند باید حمایت و تقویت شود تا شاهد اجرایی شدن دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

پیشرفت ۶۰ درصدی خط انتقال برق به منطقه ویژه لامرد

وی در جریان بازدید از طرح های تامین برق صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اضافه کرد: برای استمرار فعالیت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت منشعب از شبکه سراسری عسلویه –خنج (به طول  ۳۵ کیلومتر) به همت شرکت غدیر انرژی لامرد در حال اجراست که در بخش های مهندسی، خرید تجهیزات و تامین و بخش اجرا حدود  ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

شتاب توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد از سال گذشته تاکنون

مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو از پروژه‌های دردست اجرا شرکت غدیر انرژی لامرد بازدید کرد و ضمن تشکر از اهتمام این شرکت و منطقه ویژه در جریان تامین برق فاز نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، افزود: علی رغم شرایط تحریم ها، یک تلاش جهادی در زمینه برق رسانی به موقع به کارخانه آلومینیوم جنوب انجام شد که امروز شاهد عرضه محصولات این کارخانه به بازارهای داخلی و خارجی هستیم. 

وی تصریح کرد: سازمان ایمیدرو در مناطق مختلف با غدیر همکاری دارد و یک حمایت همه جانبه از شرکت غدیر انرژی داشته و دارد و تلاش کردیم که مطالبات این شرکت به موقع پرداخت شود که اخیرا هم این اتفاق افتاد و پروژه خط دوم انتقال برق ۴۰۰کیلوولت به منطقه ویژه لامرد تسریع شد و براساس گزارش کارشناسان، پیش بینی می‌شود که تا دو ماه آینده این خط برق وارد مدار شود.

شتاب توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد از سال گذشته تاکنون

ایمیدرو آماده اجرای تعهد ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تسریع در آزادراه لامرد پارسیان 

علامه در بخش دیگری از سخنانش، تفاهم اولیه وزارت راه، شستا و ایمیدرو برای سرمایه گذاری و تسریع در اجرای آزادراه لامرد-پارسیان را مستلزم همکاری بین بخشی دانست و گفت: سازمان ایمیدرو پس از یکسال کار کارشناسی، آمادگی دارد تا تعهد خود در خصوص سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی(۵۰ درصدی) در آزادراه لامرد پارسیان  را عملیاتی کند و از این رهگذر با توجه به اهمیت ساخت این کریدور مهم میان لامرد و پارسیان؛ ضروری است که مسئولان استانی و سایر سرمایه گذاران همت کنند تا این تفاهمنامه مهم اجرایی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز