خبرگزاری کار ایران

بررسی نیازهای شهرجدید هشتگرد با حضور مسئولان کشوری

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۸۳

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری با حضور در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز نیازهای تولیدی این شهرستان و مشکلات شهرجدید هشتگرد را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا، کاظم پالیزدار به همراه احسان باکری مشاور امور جوانان معاون اول رئیس جمهوری امروز در سفر به شهرستان ساوجبلاغ از مجموعه گلخانه‌های شهر جدید هشتگرد، تصفیه خانه شهرجدید، ۲ مجموعه گردشگری و جاده کمربندی در حال احداث برغان بازدید کردند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به هدف این بازدید گفت: بازدید امروز با حضور معاونان و مشاوران معاون اول رییس جمهوری در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهرستانهای استان البرز بوده تا مسائل مختلف با پیگیری دستگاههای مرتبط مرتفع گردد.

پالیزدار در حاشیه بازدید از گلخانه‌های شهرجدید هشتگرد که بزرگترین شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک کشور است، به بررسی تامین آب این تولید کننده‌ها پرداخت که در زمان حاضر با کمبود آب مواجه هستند.

پالیزدار خواستار اختصاص بخشی از آب سد طالقان برای آبیاری فضای گلخانه‌ها شد تا بر اساس این توافق چاه‌های عمیق حذف شود.

وی گفت: باید وضعیت تولید به عنوان یک هدف مهم به سمت مطلوب پیش برود.

پالیزدار با اشاره به مناسب سازی پساب ها برای گلخانه‌های شهر جدید هشتگرد بیان داشت: مشکلات ۵۴ واحدگلخانه شهرجدید هشتگرد با ۶۰۰ نفر اشتغالزایی در زمینه آب باید مرتفع شود.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در ادامه به تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد رفت و از این مجموعه بازدید کرد.

پالیزدار گفت: با افزایش جمعیت در شهر جدید هشتگرد باید برای مدول‌های بعدی این تصفیه خانه خیلی سریع‌تر وارد کار شد تا مبادا شاهد پراکندگی فاضلاب در محیط‌های پیرامونی این شهر باشیم.

وی در بازدید از بیمارستان نیمه کاره شهر جدید هشتگرد بیان داشت: با توجه به توسعه روز افزون جمعیت این شهر باید نیاز ضروری مردم شهر جدید هشتگرد به مرکز درمانی تعیین تکلیف شود تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رییس جمهور ضعف بزرگ شهر جدید هشتگرد را نبود درمانگاه و مرکز درمانی بیان کرد و گفت: تسریع در اجرای این طرح مهم در اولویت قرار خواهد گرفت و به جد پیگیر این موضوع خواهیم بود.

پالیزدار از شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد به عنوان متولی شهر خواست با توجه به افزایش جمعیت این شهر بیمارستان‌های دیگری را نیز در نظر بگیرند و معطل تکمیل بیمارستان نیمه کاره شهر نمانند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری برغان شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به قدمت استان البرز اظهار داشت: این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی و منابع زیبایی که دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری دامنه جنوبی رشته کوه البرز به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرستان ساوجبلاغ نیز دارای شرایط ویژه بوده و با توجه به وجود آثار باستانی و مناطق کردان و برغان یکی از مناطق گردشگری کشور است که روزانه گردشگران زیاد را به خود جذب می‌کند تا اوقات فراغت خود را سپری کنند.

پالیزدار اظهار داشت: نیاز است که از این پتانسیل منطقه برای توسعه گردشگری به خوبی استفاده شود.

وی گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد فعال شدن حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری هستیم و دولت نیز نهایت حمایت خود را از این صنعت داشته و به آن اهتمام می‌ورزد.

پالیزدار با اشاره به بررسی موانع و مشکلات صنایع گردشگری و تولید مختلف گفت: در راستای این بازدید مشکلات قابل حل در سطح استان و شهرستان با هماهنگی دستگاههای مرتبط حل و مسائلی که نیاز به هماهنگی در ستاد و مرکز دارند پیگیری و مرتفع خواهد شد.

مسعود حق لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد نیز با بیان اینکه مجموعه شرکت عمران آمادگی تکمیل بیمارستان نیمه کاره شهر را دارد، گفت: در صورت تعیین تکلیف پروژه توسط شهرداری شهرجدید هشتگرد با پیمانکار، شرکت عمران نسبت به تکمیل آن اقدام خواهد کرد.

حق لطفی اظهار داشت: به منظور رفع مهمترین دغدغه‌ شهروندان شهرجدیدهشتگرد، آمادگی داریم بیمارستان شهر را تکمیل و سرانه های درمانی را در این شهر افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز