خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مردم روستای منطقه مطرح شد؛

مطالبه جدی فرماندار بردسکن از آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای تعیین تکلیف وضعیت سد دهان قلعه

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۴۹

فرماندار بردسکن از مدیرعامل آب منطقه ای استان خواست وضعیت سد دهان قلعه این شهرستان را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در دیدار با مردم روستای چشمه حاج سلیمان از توابع بخش انابد که بخشدار انابد و روسای ادارات آب و فاضلاب، راهداری و حمل  نقل جاده‌ای، برق، آب منطقه ای، صنعت معدن و تجارت نیز حضور داشتند گفت: متاسفانه قصه پر غصه  سد دهان قلعه همه ساله با جاری شدن سیل خساراتی را برای کشاورزی مردم روستای چشمه حاج سلیمان بوجود می آورد.

وی افزود: متاسفانه رسوب در مخزن سد دهان قلعه باعث شده است با جاری شدن سیل به کشاورزی این روستا خسارت وارد شود که می طلبد آب منطقه ای برای جلوگیری از خسارات وارده قبل از وقوع سیل بخشی از رسوبات سد را با استفاده از ماشین آلات معادن منطقه خالی تا  خسارت ها به حداقل برسد.

فرماندار بردسکن افزود: آب منطقه ای باید به صورت ضربتی این مشکل بزرگ را مرتفع کند. 

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در سنوات قبل آب منطقه ای بخشی از خسارات وارده ناشی از سیل به  کشاورزی این روستا را پرداخت کرده است برای پرداخت دو سوم باقی مانده این خسارت را با توجه به اسناد و مدارکی که کشاورزان منطقه دارند در دستور کار  خود قرار دهد.

شاکری  با اشاره  به  مشکل  آب شرب  روستای چشمه حاج سلیمان گفت: خوشبختانه  با  اجرای طرح ضربتی  امور آب  و فاضلاب بردسکن  پروژه  آب شرب این روستا اجرا شد و مردم این روستا  از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی از مدیرعامل  آب و فاضلاب استان خواستار تکمیل پروژه های آبرسانی به مناطق عشایری بردسکن نیز شد.

وی همچنین با اشاره به طلب  14 میلیارد ریالی آبداران بردسکن از شرکت آب و فاضلاب خواستار  تامین اعتبار برای پرداخت این بدهی به آبداران شد.

وی از تخصیص 25 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان صمت برای آسفالت جاده دهان قلعه خبرداد و گفت: مناقصه این پروژه  برگزار و پیمانکار آن مشخص شده است که بخشی از این محور با توجه به تردد ماشین های سنگین معادن این منطقه در آینده نه چندان دور اجرا می شود.

فرماندار بردسکن از بخشدار انابد خواست با استفاده از اعتبارات دهیاری ها نسبت به ایجاد فضای سبز و دیگر امکانات رفاهی در این روستا اقدام کند.

وی برای رفع مشکل اینترنت و آزاد سازی تسهیلات مسکن محرومین در این روستا نیز قول داد که با رایزنی با مسئولان استانی خواسته آنها را نیز محقق کند.

شاکری افزود: مدیران مکلف هستند مطالبات برحق مردم را با تمام توان مورد بررسی قرار دهند و مشکلاتی که در حوزه شهرستان مرتفع می شود را  در اولویت کاری خود قرار دهند و اگر نیاز به   موافقت مسئولان استانی دارد پی گیری و از حق شهرستان  کوتاه نیاید. 

وی افزود: مدیران ادارات باید همیشه واقعیت ها را برای مردم بیان کنند و با شفافیت و صادقانه مشکلات را بازگو کنند تا مردم در جریان قرار بگیرند.

شاکری اظهارداشت: امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته ایم و دشمنان یک جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه نظام و مردم  به راه انداخته اند و مدیران از حضور در میان مردم هیچ هراسی ندارند و با سعه صدر پاسخ گوی  مطالبات  مردم هستند.

وی به خدمات دولت در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: 68 درصد اعتبارات شهرستان به مناطق روستایی  اختصاص داده شده است  و امروز  چندین پروژه آبرسانی در مناطق عشایری شهرستان در حال اجرا و پروژه گازرسانی به 11 روستای شهرستان با اعتبار 25 میلیارد تومان در حال انجام است.

وی این خبر خوش را به مردم دو روستای چشمه سفید و دوغ آباد از توابع بخش انابد داد که پروژه برق رسانی به این دو روستا تاپایان امسال اجرا و از نعمت برق برخوردار می شوند.

وی به دیدار اخیر خود با رزم حسینی استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: دراین دیدار تمامی مشکلات و پتانسیل و ظرفیت های شهرستان برای وی بازگو شد و وضعیت شهرستان بردسکن را مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس امور منابع آب کاشمر و‌ بردسکن نیز در این دیدار  گفت:با هدف کنترل و عبور ایمن سیلاب مطالعات مدیریت یکپارچه سیلاب با رویکرد تغذیه مصنوعی آبخوان در دشت های بردسکن و درونه انجام می شود.

حسین حکمتی فر گفت: شهرستان بردسکن دارای دو دشت بردسکن و درونه است که هر دوی آن جز دشت های بحرانی و ممنوعه  استان محسوب و جمعا ۴۴۶حلقه چاه در این منطقه دایر است.

وی افزود: خوشبختانه بردسکن جز شهرستان هایی است که تاکنون هیچ چاه کشاورزی غیر مجازی نداشته است و از این لحاظ جزو شهرستان های پاک استان است.

مدیر امور منابع آب کاشمر و بردسکن در خصوص مدیریت بحران سیل نیز گفت: تیرماه امسال با تامین اعتبار لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها از محل طرح های مدیریت بحران شهرستان بردسکن، 2 هزار و 400 متر از شاخه‌های شرقی مسیل دهان‌قلعه این شهرستان در محدوده اراضی چاه سلطان با هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد ریال توسط پیمانکار لایروبی شد.

مدیر امور منابع آب کاشمر به شناسایی نقاط حادثه خیز ناشی از جاری شدن سیل در روستاهای کلاته نو، سیف‌آباد و محمدآباد و پایین  دست سد دهان قلعه اشاره کرد و گفت: سال گذشته پس از وقوع سیل فروردین ماه نقاط بحرانی مورد شناسایی قرار گرفت  و چندین نقطه تاکنون  رفع شده است.

وی همچنین گفت: آب منطقه ای آمادگی دارد برای پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل  با ارائه مدارک و مستندات باغات و اراضی خود  به امور آب مراجعه و طلب خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز