خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۴۲

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: از زمان شیوع کرونا ۲۴۷ نفر از اهالی فرهنگ و هنر نیشابور برای دریافت ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۱۳میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور علیرضا سیدآبادی در نخستین نشست خبری اداره ارشاد این شهرستان با خبرنگاران افزود: در این حوزه نیشابور پس از مشهد رتبه دوم استان را دارد همچنین سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه به اداره ارشاد نیشابور اختصاص یافت که امسال به دلیل شیوع کرونا این میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و هیچ بودجه‌ای هم برای برگزاری مراسم بزرگداشت روزهای ملی خیام و عطار اختصاص پیدا نکرد و به دلیل کمبود اعتبارات این اداره نیازمند حمایت خیرین فرهنگی است.

وی اظهار داشت: پس از شیوع کرونا اقتصادی کردن فضای مجازی در حوزه فرهنگی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر نیشابور فاقد مجتمع فرهنگی هنری بوده و پیگیر تاسیس خانه هنرمندان با همکاری شهرداری نیشابور هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در حال حاضر ۱۶ رسانه در قالب نشریه، خبرگزاری و پایگاه خبری در نیشابور فعال هستند و ۳۰۰ نفر فعال فرهنگی هنری در این شهرستان در قالب طرح بیمه هنرمندان و تکریم اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش صندوق هنر هستند و در حال تدوین بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان و خبرنگاران نیشابور هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ انجمن ادبی هنری، ۴۰ آموزشگاه هنری، هشت موسسه هنری سینمایی، ۲ موسسه قرآنی، چهار موسسه نمایشی، ۹ چاپخانه، ۲۲ مرکز عرصه محصولات فرهنگی و چهار موسسه فرهنگی هنری در نیشابور فعال است.

سیدآبادی افزود: نیشابور دارای ۲ نگارخانه و چهار سالن اجرای نمایش است که از این تعداد ۲ سالن بلک‌باکس و یک پردیس سینمایی نیز در نیشابور فعالیت دارند و یک پردیس دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که بدین ترتیب ظرفیت صندلی‌های سالن‌های سینمایی نیشابور به یک هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز