خبرگزاری کار ایران

کاهش کانون‌های بیماری لامپی اسکین در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۰۶

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: کانون‌های بیماری لامپی اسکین با انجام واکسیناسیون و ضدعفونی‌های انجام شده از ۱۹۱ مورد در سال گذشته به 5 کانون در سال‌جاری کاهش یافته‌ است.

به گزارش ایلنا، سعید رحیمی افزود: تب بالا، بی اشتهایی، لاغری مفرط، ریزش بزاق از دهان، ضایعات و ندول‌های پوستی از جمله علایم بیماری لامپی اسکین در دام‌ است و شیوع این بیماری، کاهش تولید شیر و گوشت در بین دام‌ها را به همراه داشته و به ندرت موجب تلفات در بین جمعیت دامی می‌شود.

وی ادامه داد: بیمار لامپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی واگیردار است که از طریق حشرات و بندپایان به دام منتقل می‌شود. این بیماری درمان خاصی نداشته و انجام اقدامات پیشگیرانه شامل واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه و بدن دام تنها راه مقابله با این بیماری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: ۶۷۸ هزار و ۵۹۵ متر مربع جایگاه نگهداری دام و 3100 رأس دام نیز برای مقابله با بیماری لامپی اسکین در استان مرکزی از سوی این اداره کل سم پاشی و ضد عفونی شد. در حال حاضر ۶۶ هزار و ۱۵۸ رأس دام امسال در این استان علیه بیماری لامپی اسکین (آبله گاوی) ایمن سازی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز