خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی:

آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک اجباری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۶۹۷

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان اجباری است.

به گزارش ایلنا، مهناز جعفریان افزود: تمامی مالکان و عرضه‌کنندگان وسایل سنجش سبک و باسکول‌ها باید با بازرسان این اداره کل همکاری لازم را برای اجرای این طرح در استان داشته باشند و در اولین فرصت به متولیان اجرای این طرح در استان مراجعه کنند. وسایل توزین و سنجشی که نتایج آزمون آنها مردود گزارش شود باید در مدت زمان تعیین شده از سوی تعمیرکار مجاز، تعمیر، رفع عیب شود و پس از آزمون مجدد و قبولی به چرخه داد و ستد بازگردند.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی که با امور تولید، تجارت و ارایه خدمات داد و ستد اشتغال داشته باشند و دارای اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش تقلبی بوده و یا با اوزان و مقیاس‌های تقلبی و غیر قانونی، داد و ستد کنند بر اساس قانون مجارت می‌شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: شهروندان در هنگام خرید برای اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش می‌بایست به برچسب صحت عملکرد نصب شده بر روی ترازوها توجه داشته باشند و در صورت مشاهده ترازوهای بدون برچسب صحت عملکرد موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ (سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد مرکزی ) به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز