خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در نهاوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۶۴۶

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ شااحمد ساکی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نهاوند حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ تن چوب قاچاق و بدون مجوز کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با اشاره به این که کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وظیفه ملی است و همه باید برای ریشه کنی این معضل تلاش کنند.

تاراج منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی، آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین، از بین رفتن گیاهان بومی و گونه‌های ارزشمند و آسیب به محیط زیست جانوران و انسان‌ها تنها بخشی از مضرات قاچاق چوب است که باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم و جدی‌تر شدن متولیان این بخش از گسترش آن جلوگیری کرد.

افزایش تقاضا برای مصرف چوب، باعث قاچاق روزافزون این محصول شده و سودجویان و فرصت طلبان را بر آن داشته است تا برای درآمدزایی به جان درختان جنگل بیفتند و به اینکه بهره برداری از جنگل‌ها باید مطابق با قانون و مقررات تدوین شده باشد، چندان توجهی نداشته باشند.

گران شدن قیمت چوب و همچنین تقاضای بیشتر کارخانه های تولید صنایع چوبی، قاچاق چوب رواج پیدا کرده و قاچاقچیان برای رسیدن به سود مالی بیشتر بلای جان منابع طبیعی و محیط زیست شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز